میرسلیم: بنی‌صدر نمی‌توانست من را رد کند

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۸ کد : ۵۸۲۷ دیگر رسانه‌ها
نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی با اشاره به ماجرای معرفی وی از سوی بنی‌صدر به عنوان نخست‌وزیر گفت: بنی‌صدر در آن مقطع نمی‌توانست من را رد کند؛ البته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری مدام ایراد می‌گرفت اما بعد از اینکه در انتخابات پیروز شد دیگر حرفی نمی‌زد زیرا من کارم را درست انجام می‌دادم و هیچ تقلبی در انتخاباتی که من برگزار می‌کردم صورت نمی‌گرفت. بنی‌صدر با اینکه حزب جمهوری اسلامی را قبول نداشت اما نمی‌توانست ایرادی از کار من در موضوع برگزاری انتخابات بگیرد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید مصطفی میرسلیم با اشاره به ممیزی متمرکز کتاب در دوران حضور وی در وزارت ارشاد، گفت: مجلس پنجم در آن مقطع از من خواست ممیزی کتاب را متمرکز کنم تا جلوی ابتذال و استهجانی که برخی ناشران انجام می‌دادند گرفته شود. وقتی من این کار را انجام دادم، برخی گفتند میرسلیم جلاد کتاب است اما واقعیت این بود که برخی ناشران که به فرهنگ کشور خیانت می‌کردند منافعشان به خطر افتاده بود.

 

وی با بیان اینکه «من در دوران وزارت ارشاد اقدامات موثر و مفیدی در حوزه فرهنگ انجام دادم»، تصریح کرد: دانشکده قرآنی و نمایشگاه قرآن در آن دوران افتتاح شد و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من در سال ۷۶ بازدیدی از فرآیند تولید خودروی ملی داشتم و وقتی پرسیدم قوه محرکه این خودرو چیست، گفتند پژو است؛ در حالی که فقط نماد اسب پژو، ملی بود.

 

وی با تاکید بر این‌که «من در آن زمان برای طراحی و ساخت خودروی ملی طی ۵ سال اعلام آمادگی کردم»، اظهار کرد: وقتی کار و امکانات را در اختیار من قرار دادند، از دانشجویان نخبه و متخصص استفاده کردم. من همواره به دانشجویانم می‌گفتم اگر در درس من نمره خوبی بگیرید، قبل از اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل بشوید شما را در صنعت مشغول کار خواهم کرد.

 

وی افزود: من طی چهار دهه اخیر بین صنعت و دانشگاه ارتباطات زیادی بوجود آوردم و هسته علمی را در صنعت و هسته فنی را در دانشگاه برپا کردم؛ این همان نکته بود که رهبر انقلاب بارها از دولت مطالبه کرده بودند. من سال گذشته گزارش این اقدامات را به رهبر انقلاب ارائه کردم و به ایشان گفتم اگر کسانی نزد شما آمدند و گفتند اقتصاد مقاومتی قابل تحقق نیست گزارش بنده را به آن‌ها نشان دهید. اقداماتی که ما در صنعت خودرو انجام دادیم به موفقیت رسید و عملیاتی شد و لج فرانسوی‌ها هم درآمد و برای ما قداره هم کشیدند.

 

میرسلیم گفت: امروز آقایان با شرکت پژو قرارداد بستند درحالی که آن‌ها ایرانی‌ها را فقط به عنوان کارگر قبول دارند درحالی که ما به مهندسین ایرانی شخصیت دادیم و به پژو ثابت کردیم که دیگر به موتورهای شما نیازی نداریم. من ۲۰ سال کار کردم و نشان دادم سیاست کلی که امروز رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی می‌فرمایند قابل تحقق است. من به آقایان دولتی نامه نوشتم و گفتم نگذارید چهار بنگاه اقتصادی که برای خودکفایی کشور تشکیل شده است از بین برود و در مذاکرات به اروپایی‌ها بگویید ما با وجود این بنگاه‌ها به کالاهای شما نیازی نداریم و نمی‌خواهیم ایران به بازار مصرف شما تبدیل شود، اما متاسفانه دولتمردان ما به هیچ وجه به این مساله اهمیت ندادند.

 

وی با بیان اینکه «من در حوزه تولید و اشتغال اقدامات زیادی انجام دادم و دانشجویانی را که می‌خواستند به خارج از کشور مهاجرت کنند در صنعت جذب کردم»، گفت: ما حتی کاری کردیم که نخبگان خارجی دانش خودشان را به ما منتقل کنند؛ امروز تمام کارهای ما خروجی داده است.

 

وی تصریح کرد: سیاستی که من به عنوان طراحی و ساخت داخل قوای محرکه پیشنهاد دادم در دولت خاتمی به تصویب رسید درحالی که اگر طی این ۲۰ سال موضع‌گیری سیاسی می‌کردم آقایان اجازه پیگیری طرح‌های ملی را به بنده نمی‌دادند.

 

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من در عرصه ورزش نیز فعالیت‌های زیادی انجام دادم. ما در فدراسیون غریق نجات با آموزش و تربیت منجی‌های غریق کاری کردیم که طی ۱۰ سال گذشته ۷۰ هزار نفر در دریای خزر از خطر غرق‌شدگی نجات پیدا کردند. ما اصلاً از بانوان، منجی غریق نداشتیم ولی در دوران مدیریت من حدود ۴۰ هزار منجی غریق تربیت شد. من امروز نشان افتخار جهانی حامی نجات غریق را دارم. فکر می‌کنید من از بابت تمام این کارهایی که برای شما شرح دادم نمی‌توانستم چندین میلیارد آن هم به‌صورت قانونی به جیب بزنم؟ بدن من می‌لرزد اگر بخواهم این‌طور فکر کنم چراکه اصلاً دنبال اینگونه مسائل نبودم.

کلید واژه ها: میرسلیم بنی صدر


نظر شما :