ناطق نوری: ایرانی‌ها حافظه تاریخی ندارند

۱۰ تیر ۱۳۹۰ | ۰۳:۴۰ کد : ۹۹۷ از دیگر رسانه‌ها
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به شهید بهشتی و ۷۲ تن گفت: بهترین کسانی که انقلاب را حفظ کردند این‌ها بودند نه کوتوله‌ها و تنگ نظران.

 

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی با اشاره به ماجرای بنی‌صدر، منافقین، شیخ علی تهرانی، جریان شریعتمداری و باند سیدمهدی هاشمی و جریان‌هایی که تا امروز وجود دارد افزود: هرکس به این انقلاب خیانت کند رسوا می‌شود ولو اینکه ناطق باشد و ۵۰ سال سابقه مبارزه داشته باشد.

 

وی گفت: مردم توقع دارند وقتی به من آخوند می‌رسند اسلام را در من ببینند. مردم توقع دارند باند بازی، ریا، رشوه، دروغ و فامیل بازی‌ها در دستگاه‌ها نباشد. بنده یقین دارم اگر ما به اسلام عمل کنیم نه آمریکا و انگلیس و هیچ دشمنی غلطی نمی‌تواند بکند.

 

وی که در مراسم سالگرد شهادت عباسعلی ناطق نوری، نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت با بیان اینکه هر واقعه تاریخی علل به وجود آورنده‌ای دارد افزود: اگر بنا باشد آن واقعه تاریخی ماندگار شود و در لابلای تاریخ فراموش نشود نیاز به علل به علل نگهدارنده دارد. اسلام یک علت محدثه دارد که آن وجود مبارک نبی اسلام (ص) است.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: پیامبر در چنین روزی با نازل شدن وحی، اسلام را به وجود آورد و رسالت خود را در ابلاغ آنکه از سوی پروردگار به سویش آمده بود انجام داد.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) با شرک، کفر، نفاق و مستکبران عصر خودش مبارزه کرد افزود: بت‌پرستان با خرافات و موهومات و ظلم و استبداد بر گرده مردم سوار بودند و پیامبر (ص) در مقابل همه این جریان‌های انحرافی ایستاد و طبیعی است که آن‌ها با پیامبر (ص) مقابله کنند و به او نسبت دیوانگی و جنون بدهند.

 

وی اولین عامل نگهدارنده اسلام را شخص پیامبر دانست و گفت: پیامبر با منش، اخلاق، صبر و شرح صدر و عقل و درایتش در مقابل عوامل بازدارنده ایستاد و در دل و قلب مردم حاکم شد.

 

علی اکبر ناطق نوری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: اگر پیامبر قرار بود انسان خشن و یا کم ظرفیتی باشد هرگز انقلابش موفق نمی‌شد. بنده به مسئولان محترمی که امروز در خدمتشان هستیم عرض می‌کنم که مردم حال قیافه گرفتن مسئولان را ندارند اینکه ما گمان کنیم وقتی مسئولیتی گرفتیم حریمی برای خود قائل شویم و بگوییم مردم ظرفیت ندارند و اگر خاکی باشیم آن‌ها سوء استفاده می‌کنند این شیطانی است.

 

وی تصریح کرد: بنده به این موضوع قائلم که گفته می‌شود مسئول بایدشان خودش را حفظ کند همه بی‌ربط است.شان مسئول به این نیست که صبر کنیم مردم به ما سلام کنند.

 

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: اینکه ما گمان کنیم وقتی مسئولیتی گرفتیم حریمی برای خود قائل شویم و بگوییم مردم ظرفیت ندارند یا اگر خاکی باشیم مردم سوء استفاده می‌کنند این شیطانی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از خصلت‌های پیامبر (ص) سلام کردن به همه افراد بود، گفت: ما وقتی ۴ کلاس درس می‌خوانیم و لیسانس و فوق لیسانس می‌گیریم و مدیر می‌شویم خودمان را گم می‌کنیم و بعد می‌گوییم مسلمانیم. باید این تعینات را دور ریخت.

 

وی عامل دوم در بقای اسلام را امیرالمومنین (ع) دانست و گفت: امام علی (ع) با شمشیر و جهادش، با تواضع و حسن خلقش عامل بقای اسلام بود. همچنان که سکوت و فریاد علی عامل بقای اسلام به شمار می‌رود.

 

ناطق نوری با اشاره به ماجرای سقیفه و تعیین شروطی از سوی این شورا برای خلافت حضرت علی (ع) و عدم پذیرش این شروط از سوی امام افزود: علی (ع) با نه گفتن از اسلام دفاع می‌کند و بعد از خلیفه سوم هم که مردم به دنبال خلافت او بودند به آن‌ها تاکید می‌کند که شما تاب عدالت علی و اجرای قانون را ندارید. مردم می‌گفتند هرکس می‌آید شعاری می‌دهد ولی علی (ع) خلافت را پذیرفت و عدالت را عملا اجرا کرد.

 

وی افزود: فریاد، سکوت، نپذیرفتن و سرانجام پذیرفتن خلافت از سوی حضرت علی (ع) برای اسلام بود.

 

ناطق نوری با بیان اینکه انقلاب ما هم تبلوری از آن اسلام است اظهار داشت: بعد از قرن‌ها یک شخصیت وارسته و عبد صالح خدا، اسلام را احیا کرد و تا زمانی که در حیات بود عامل نگه دارنده این انقلاب بود.

 

وی عامل بعدی در بقای انقلاب را شهدا دانست و با اشاره به انفجار حزب جمهوری گفت: شهدای ۷ تیر چرا شهید شدند؟ جرم شهید بهشتی این بود که زود‌تر از بقیه فهمید و فریاد زد و گفت بنی‌صدر منحرف است. جرم حزب جمهوری اسلامی این بود که کاندیدایش بنی‌صدر نبود و تهمت به شهید بهشتی به همین علت بود.

 

وی با اشاره به خاطره‌ای در مورد تهمت‌هایی که در دوران حیات شهید بهشتی به او زده می‌شد، گفت: زمانی که ایشان رئیس دیوان عالی کشور بود به او اجازه سخنرانی نمی‌دادند و می‌گفتند تو منحرفی! وقتی هم بنده در دیدار کارکنان نیروی هوایی از قول آن‌ها شنیدم که گفتند به بهشتی بگویید پول‌هایی را که به خارج برده به کشور برگرداند، من به آن‌ها گفتم تنها بهشتی در لیستی که شما می‌گویید نیست بلکه من هم جزو آن هستم.

 

ناطق نوری در سالگرد شهدای ۷۲ تن که روز پنجشنبه در مصلای شهرستان نور برگزار شد، نداشتن حافظه تاریخی را یکی از عیوب ایرانیان برشمرد و گفت: محققی درباره خصوصیاتی ایرانی‌ها می‌گفت که ایرانی‌ها استعداد خوبی دارند و در هر جایی حضور داشته باشند پیشرفت می‌کنند ولی عیب آن‌ها این است که حافظه تاریخی ندارند. ناطق نوری با بیان اینکه مومن از یک لانه دو بار گزیده نمی‌شود گفت ولی ما از یک لانه هزاران بار گزیده می‌شویم.

 

 وی با اشاره به شهید بهشتی ادامه داد: جرم این ۷۲ تن این بود که انحراف بنی‌صدر و جریان نفاق را فهمید و همان‌ها که در مجلس به بهشتی حمله می‌کردند وقتی او شهید شد تریبون را در دست گرفتند. برخی‌ها هواشناسیشان خوب است و زود می‌چرخند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در حزب جمهوری اسلامی افزود: بهترین کسانی که انقلاب را حفظ کردند این‌ها بودند نه کوتوله‌ها و تنگ نظران.

 

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فداکاری خانواده‌های شهدا برای پایداری انقلاب اسلامی گفت: من اعتقادی دارم و هرچه می‌گذرد این اعتقاد عمیق‌تر می‌شود و آن این است که انقلاب حقیقتی دارد و آن این است که آن خون‌هایی که برای انقلاب داده شده و پدران و مادران شهدا حقیقتی است که اجازه نمی‌دهد حقه‌ها و دروغ پردازی‌ها پنهان بماند و پرده کنار می‌رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در ابتدای سخنانش با تبریک بعثت نبی اکرم و گرامی داشت شهدای ۷تیر و شهید بهشتی اظهار داشت: قاعدتا بنده نباید سخنران مراسمی باشم که بیت ما دعوت کننده آن است اما صرفا برای تقدیر و تشکر از مردم وفادار و علاقه‌مند به اسلام و انقلاب و شهیدان پشت این تریبون حاضر شدم.

 

کلید واژه ها: حافظه تاریخی ناطق نوری آیت الله بهشتی


نظر شما :