واکنش وزیر دادگستری به انصاری: امام از برکناری شهید لاجوردی ناراحت شد

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۲۳:۰۴ کد : ۹۸۴ از دیگر رسانه‌ها
وزیر دادگستری که از همراهان شهید لاجوردی بوده، به سخنان مجید انصاری واکنش نشان داد.

 

مجید انصاری امروز طی گفت‌و‌گویی با سایت جماران با انتقاد از شهید لاجوردی مدعی شده است که وی توسط امام خمینی (ره) از سمت خود در دادستانی برکنار شد.

 

وی در این باره می‌گوید: مرحوم لاجوردی خدمت حضرت امام رفته بودند و در آنجا از جنایت‌های منافقین صحبت کردند و گزارش مفصلی خدمت امام دادند، امام فرمودند «آقای لاجوردی اگر جمهوری اسلامی به‌دست این‌ها (منافقین) ساقط شود بهتر از آبروی اسلام است که با این کار‌ها (خودسری‌های داخل زندان) برود. شما بروید مسئولیت را تحویل دهید». چون آقای لاجوردی مسئولیت را تحویل نمی‌دادند.

 

در پی این اظهارات، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و از همراهان شهید لاجوردی در گفت‌و‌گو با «سیاست نامه» با رد سخنان حجت‌الاسلام مجید انصاری، اظهارات وی را بی‌اساس خواند.

 

وی در این گفت‌و‌گو با بیان اینکه اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد حضرت امام از برکناری شهید لاجوردی بی‌اطلاع بوده‌اند و پس از شنیدن خبر آن هم ناراحت می‌شوند.

 

بختیاری با اشاره به یکی از این اسناد می‌گوید: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۶۳ خود در ۱۷بهمن ماه به این موضوع اشاره کرده و از قول مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمدآقا می‌نویسد که امام از برکناری آقای لاجوردی بی‌اطلاع بوده‌اند و پس از شنیدن آن اظهار نارضایتی کرده‌اند.

 

یار و همراه شهید لاجوردی در ادامه می‌افزاید: با این اوصاف قطعا آقای انصاری معتقد نیستند که آقای هاشمی یا مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا غیرواقع مطلبی را گفته‌اند پس چگونه است که این اظهارات بی‌اساس پس از سال‌ها شهادت آن عزیز عنوان می‌شود.

 

وزیر دادگستری در ادامه این گفت‌و‌گو به فشارهای وارده به شهید لاجوردی اشاره کرده و می‌گوید: این شهید بزرگوار سمت دادستانی را با اصرار شهید آیت‌الله بهشتی قبول می‌کند ولی بعد‌ها از سوی مسوولان وقت قضایی وقت مورد هجمه‌های زیادی قرار می‌گیرد چرا که در حوزه کاری خود اهل توصیه و سفارش نبود.

 

بختیاری به سعه صدر لاجوردی با منافقین در زندان اشاره کرده و می‌گوید: شهید بزرگوار علاوه بر جلسات دایمی با زندانیان بدون محافظ و اسلحه تاثیری بر آن‌ها گذاشته بود که باعث شد برخی از منافقین تواب بعد‌ها در جبهه‌ها به شهادت برسند.

 

وی در ادامه می‌افزاید: این اظهارات بی‌پایه و اساس در حالی که همه اسناد مربوطه موجود می‌باشد ظلم بسیار بزرگی به کسی است که همه عمر خود را برای نظام اسلامی گذاشت و از سوی رهبر انقلاب مرد پولادین انقلاب نام گرفت.

 

 

منبع: آینده

 

کلید واژه ها: لاجوردی مجید انصاری


نظر شما :