علی لاریجانی: روزنامه‌ انقلاب اسلامی فحش‌نامه بود

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۹ کد : ۹۸۱ از دیگر رسانه‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد و شهدای هفتم تیر که در مسجد جامع شهرستان اردستان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نطق شهید طباطبایی‌نژاد در اولین دوره از مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر نطق شهید طباطبایی‌نژاد مورد بررسی قرار بگیرد یک دغدغه در بیان و کلام ایشان مشاهده خواهد شد و آن هم دغدغه‌ای بود که در اولین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را رنج می‌داد.

 

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه ملت ایران به مقاومت و مشقات بسیار زیادی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با همت امام خمینی (ره) و خون شهدا به پیروزی رسید و حکومت فاسد و دیکتاتور شاه سرنگون شد اما آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند انقلاب ایران را به شکست منتج کنند و بر همین اساس علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و توطئه‌پراکنی کردند.

 

لاریجانی با طرح این سؤال که چرا انقلاب اسلامی از سال‌های اول پیروزی با یک عارضه و دغدغه مهم روبه‌رو بود، به خیانت‌های رئیس جمهور وقت ایران اشاره کرد و گفت:‌ آقای بنی‌صدر تصور می‌کرد که می‌تواند در مقابل رهبری بایستد؛ بنی‌صدر دست در دست منافقین می‌داد و منافقین را به دفتر خود راه می‌داد تا بتواند توطئه‌های خود را عملی کند.

 

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی با بنی‌صدر آشنایی داشته است درباره اعتقاد بنی‌صدر به روحانیت و ولایت فقیه گفت: یقین دارم بنی‌صدر از ابتدا به روحانیت و ولی فقیه اعتقاد نداشت اما وی در عمل به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویا یک انسان انقلابی است و از نزدیکان امام است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی عدم آشنایی به مبانی اسلامی و ادعای عالم بودن به این مسائل را از جمله مشکلات اساسی بنی‌صدر دانست و گفت: بنی‌صدر در آشکارا به گونه دیگری صحبت می‌کرد اما در خفا حرف دیگری می‌زد. خیلی‌ها از توطئه‌های بنی‌صدر باخبر نبودند اما برخی‌ها او را خوب می‌شناختند.

 

لاریجانی با طرح این سؤال که باید بررسی شود که چطور می‌شود بنی‌صدر با آن هم خباثت که دارد تمامی یاران انقلاب را در آماج تهمت قرار می‌دهد، گفت: بنی‌صدر و اطرافیانش ابتدا شخصیت‌های انقلابی و یاران امام خمینی (ره) را ترور شخصیت می‌کردند و سپس آن‌ها را به طور فیزیکی از میان برمی‌داشتند.

 

رئیس قوه مقننه وجود شخصیت‌های بزرگی چون شهید مطهری، شهید باهنر و شهید بهشتی را حاصل زحمات بسیار زیاد علما و اساتید دانست و گفت: وقتی امام می‌فرمایند بهشتی یک ملت بود این حرف خیلی مهم است و باید در مورد آن تأمل کرد. شهید بهشتی به طور مدام در آماج تهمت و فحاشی‌ها قرار می‌گرفت.

 

لاریجانی با اشاره به روزنامه‌ موسوم به انقلاب اسلامی که در دوران بنی‌صدر منتشر می‌شد این روزنامه را فحش‌نامه دانست و گفت: وقتی امام از مظلومیت شهید بهشتی متأثر می‌شود که روزنامه انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها به شهید بهشتی اهانت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بنی‌صدر بهره‌ای از علوم اسلامی نبرده بود، به کتاب اصول راهنمایی اسلام، نوشته بنی‌صدر، اشاره کرد و گفت: اگر این کتاب را مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید که بنی‌صدر یک فرد لفاظ و غیر آشنا به اسلام بود البته برخی از اطرافیانش مقداری آیات و روایت برایش جمع‌آوری می‌کردند تا بنی‌صدر بتواند از آن‌ها استفاده کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه عاملان شهادت شهید بهشتی و مطهری نگاه سطحی به اسلام داشتند، خاطرنشان کرد: گروه‌های انحرافی در زمانی ادعای اسلام‌مداری را می‌کردند که اسلام‌شناس‌های برجسته‌ای چون حضرت امام و رهبر معظم انقلاب حضور داشتند؛ آن‌ها برخی آیات قرآن را که مربوط به مستضعفین می‌شد، طوری تفسیر می‌کردند که گویا آن را مارکس و لنین گفته‌اند و طوری تفسیر می‌کردند که به ادعاهای کمونیست‌ها منتج می‌شد.

 

لاریجانی بی‌سوادی و خودپسندی را از جمله عواملی دانست که در گروه‌های انحرافی موج می‌زند و گفت که لازمه اسلام‌شناس شدن، رنج، زحمت و تدریس در حوزه‌های علمیه است؛ اگر کسی می‌خواهد اسلام‌شناس شود، باید فقه، اصول، کلام و تاریخ بخواند و آن‌ها را بداند نه اینکه هر آدم عادی ادعا کند که اسلام‌شناس است.

 

وی ریشه انحراف گروه‌های انحرافی را اظهارنظر افراد غیرمتخصص در امور تخصصی اسلام دانست و افزود: گروه‌های انحرافی در ابتدای انقلاب با پول بیت‌المال حزب سیاسی درست می‌کردند و به اسم خدمت به مردم کار سیاسی می‌کردند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی ادعاهای غیر اسلامی در دوران اصلاحات گفت: در دوران دوم خرداد نیز حرف‌های انحرافی می‌زدند و می‌خواستند روحانیت را از صحنه به در کنند.

 

لاریجانی اظهار داشت: امروز هم برخی می‌گویند ما امروز حقیقت اسلام را دنبال می‌کنیم اما روحانیت به دنبال شریعت است و شریعت حقیقت ندارد در حالی که آن‌ها باید بدانند حقیقت اسلام از درون شریعت بیرون می‌آید و اگر مسلمانی بخواهد تابع طریقت باشد باید تابع شریعت باشد و حقیقتی که بخواهد جدای از شریعت باشد حقیقت نیست.

 

وی همچنین گفت: اگر کسی بخواهد جدای از روحانیت باشد دچار انحراف خواهد شد چرا که روحانیت به ما شریعت را می‌آموزد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه منظور از مباحث گروه‌های انحرافی صنفی نیست و سخن عقلی، گفت: برای یافتن اسلام باید سراغ متخصص رفت چرا که هر آدم عادی نمی‌تواند ادعای تخصص در اسلام را داشته باشد. بنی صدر همین مشکل را داشت او فکر می‌کرد که از مسائل اسلامی سر درمی‌آورد در حالی که اینگونه نبود.

 

لاریجانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان عارف، فیلسوف، فقیه و سیاستمدار شجاع می‌گوید که من بازوی پاسداران را می‌بوسم و خادم ملت هستم، تصریح کرد: لازم است که برای مسائل اسلامی متخصصان اظهارنظر کنند و افراد عادی که سواد دینی ندارند وارد این حوزه نشوند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) بر همنشینی با خردمندان توصیه فرموده است؛ مشکل بنی‌صدر را همنشینی با بی‌خردان دانست و ریشه آن را اخلاقی توصیف کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیانت‌ها و تفرقه‌پراکنی بنی‌صدر گفت: بنی‌صدر رهبران حزب جمهوری اسلامی را مورد تهمت قرار می‌داد، با قوه قضاییه و سپاه درگیر بود، در سرمقاله انقلاب اسلامی به رهبران جمهوری اسلامی اهانت می‌کرد و این اقدامات او مسائل کوچکی نبود؛ اکنون پس از گذشت چندین سال از شهادت شهید بهشتی مردم یاد او را گرامی می‌دارند در حالی که بنی‌صدر تصور می‌کرد که با تهمت‌ها می‌تواند شهید بهشتی‌ها را متوقف کند.

 

لاریجانی با اشاره به قیام ملت‌های منطقه علیه حاکمان دست‌نشانده آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها در انقلا‌ب‌های منطقه تکاپو می‌کنند تا توطئه کنند اما قدرت جمهوری اسلامی ایران به حدی است که آمریکا نمی‌تواند جلو انقلاب‌های منطقه را بگیرد البته آن‌ها برخی کارهای مذبوحانه را انجام می‌دهند مثلاً یک روز بحث انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند و روز دیگر مسئله حقوق بشر را اما حقیقت این است که این کارهای آن‌ها نتیجه نخواهد داد.

 

وی با بیان اینکه راه شهید بهشتی راه اسلام و راه دفاع از ولایت فقیه بود، گفت که اگر می‌خواهیم پیرو شهید بهشتی باشیم باید مدافع ولی فقیه بمانیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل حاشیه‌ای باعث سایش روح ملت می‌شود و لازم است که از مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود، گفت: ما باید در عمل خدمتگزار مردم باشیم و مشکلات مردم را بررسی کنیم و از قانون تبعیت کنیم؛ نباید دستگاه‌های نظام که دستاورد نظام است تحقیر شود ما باید برادرانه با یکدیگر برخورد کنیم تا مشکلات حل شود.

 

لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرو ولی فقیه هستند، گفت: اینکه مجلس بر اجرای قانون تأکید دارد به این دلیل است که برخی مشکلات اقتصادی مردم با اجرای صحیح قانون برطرف می‌شود.

 

وی با انتقاد از شعارهایی که در دوران دوم خرداد سر داده می‌شد، گفت: همه ما دیدیم که در دوم خرداد شعار سر می‌دادند چه بر سر مملکت و کشور آوردند. راه ما راه ولایت است. راه ما برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم و حل مشکل اشتغال است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه مقننه تلاش می‌کند با قوای دیگر رابطه‌ای معتدل و منطقی داشته باشد، گفت: مجلس بر اجرای قانون تأکید دارد چون برخی مشکلات اقتصادی با اجرای قانون حل می‌شود به طور مثال مجلس در مورد یارانه‌ها تصویب کرد که باید قانون به شکلی اجرا شود که کشاورزان و مردم آسیب نبینند.

 

لاریجانی در پایان با تأکید براینکه قوه مقننه برادرانه با قوای دیگر تعامل می‌کند، گفت: ما برادروار با قوای دیگر برخورد می‌کنیم مگر اینکه انحرافی از خط رهبری به وجود آید و آن وقت شرایط فرق خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: روزنامه انقلاب اسلامی بنی صدر آیت الله بهشتی علی لاریجانی


نظر شما :