قدیری‌ ابیانه: امام و هاشمی درباره سفر مک فارلین اطلاع قبلی نداشتند

۲۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۸ کد : ۹۱۱ از دیگر رسانه‌ها
حسن قدیری ابیانه در مورد مصاحبه منتشر شده از او در رجانیوز پیرامون ماجرای مک‌فارلین توضیحی ارائه و نصریح کرد که:«نه حضرت امام (ره) و نه آقای هاشمی و نه مسئول دیگری از حضور مک فارلین در هواپیما از قبل خبر نداشته‌اند.» قدیری ابیانه خطاب به سردبیر رجانیوز نوشته است:

 

من از ماجرایی که در آمریکا به ایران گیت معروف بود با نام ماجرای مک فارلین که از مسئولین این ماجرا بود و در هواپیمای حامل سلاح‌ها به ایران آمده بود نام بردم. هر چند تاکید کردم که حضور مک فارلین در هواپیما بدون اطلاع مقامات ایرانی بود، لیکن از اطلاع آقای هاشمی از اصل ماجرای مک فارلین و نیز اطلاع حضرت امام (ره) از کلیت ماجرا و اجازه ایشان به آقای هاشمی برای پیگیری اصل ماجرا سخن گفتم. تاکید کردم که ورود هواپیما به ایران در ماجرای مک فارلین نمی‌تواند بدون اطلاع باشد، لیکن مصاحبه کننده به اشتباه برداشت کرده بود که ورود مک فارلین با هواپیما نمی‌تواند بدون اطلاع باشد.

 

متاسفانه در مصاحبه‌ای که در رجانیوز چاپ شد، که البته از اصل مصاحبه بی‌اطلاع بودند، از زبان اینجانب به مطلع بودن آقای هاشمی و حضرت امام (ره) از قبل نسبت به سفر شخص آقای مک فارلین به ایران اشاره شده است که چنین نبوده است. نه حضرت امام (ره) و نه آقای هاشمی و نه مسئول دیگری از حضور مک فارلین در هواپیما از قبل خبر نداشته‌اند. شاید اشتباه خبرنگار در تدوین متن این بوده که بنده اشاره کردم به اینکه آن‌ها از ماجرای مک فارلین اطلاع داشته‌اند که منظور‌‌ همان ماجرایی است که در آمریکا به ایران گیت معروف شد و منظور من سفر مک فارلین به ایران و اطلاع قبلی آقای هاشمی و حضرت امام (ره) از سفر وی نبوده است، زیرا آن‌ها از آن اطلاع نداشته‌اند.

 

اخیرا سایت‌های ضدانقلاب با اشاره به مصاحبه اینجانب سعی کرده‌اند به استناد آنچه از قول بنده نقل قول شده است، اظهارات مقامات عالی رتبه مورد نظر ایران نسبت به بی‌اطلاعی آقای هاشمی و حضرت امام (ره) از سفر مک فارلین با هواپیما را فریب افکار عمومی در آن زمان عنوان نمایند.

 

کلید واژه ها: مک فارلین قدیری ابیانه


نظر شما :