توکلی: شرایط شبیه دوران مشروطه شده است

۲۲ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۷:۴۸ کد : ۵۲۱ از دیگر رسانه‌ها
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه جلوگیری از آزادی انتخاب در عالم سیاست به چند طریق ممکن است، خاطرنشان کرد: یکی از مرسوم ترین این راه‌ا، غوغاسالاری رسانه‌ای است که با دادن اخبار جعلی و یا کوچک و بزرگ کردن اخبار درست و فضاسازی غوغاسالارانه، صاحبان نظر و خبر را تحت فشار قرار می دهند که از اظهار نظر و یا اعلام خبرشان خودداری کنند تا قدرت‌طلبان و منفعت‌جویان بتوانند ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند.

 

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: کسانی که در سنین من هستند به خاطر دارند که این شیوه هم در دوره نخست وزیری میر حسین موسوی سابقه دارد و بیشتر از آن در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی دیده شده است. تحرکات اجتماعی و اقدامات گروه های فشار برای جلوگیری از آزادی انتخاب نمونه‌های زیادی دارد که بیشتر در زمان ریاست جمهوری آقایان هاشمی و خاتمی و در این دوره دیده شده است.

 

وی ادامه داد: این موضوع به خصوص در دوره اصلاحات قابل مشاهده بود. اهل اطلاع به یاد دارند که چگونه در زمان جنگ نخست وزیر با انتقال اخبار نادرست به مرحوم آیه الله مشکینی آن بزرگوار را به موضع گیری در مقابل تنها روزنامه منتقد دولت یعنی رسالت واداشتند. و یا در زمان سازندگی، در نماز جمعه تهران به نفع رئیس جمهور وقت شعار داده می شد که "مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است." به این ترتیب به رد و نفی منتقدان تاکید می کردند و آنان را در حد دشمن رسول الله می‌راندند. در زمان آقای خاتمی در حالیکه رئیس جمهور وقت در حال سخنرانی بود، پای سخنانش دانشجویان به اصطلاح اصلاح طلب شعار می‌دادند "مرگ بر یزدی" و برای یک رئیس قوه و قاضی القضات کشور مرگ آرزو می کردند و تخطئه لازم صورت نمی گرفت.

 

نماینده تهران گفت: اینکه گفتم در شرایط فعلی این فضا شدید شده به دلیل این واقعیت است که شرایط شبیه دوران مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت است که هتک حرمت شخصیت‌های موثر در نهضت از طرفین رواج داشت به طوریکه احترام کسانی که می‌توانستند در بحران های اجتماعی آینده، موج گیر و آرامش بخش جامعه و اسباب وحدت کشور باشند تدریجا از بین رفت در نتیجه زمینه فراهم شد که در زمان مشروطه، با حذف مشروعه‌خواهان و مشروطه‌خواهان حقیقی، کسانی مثل رضاخان بی‌سواد و قلدر بر سرکار آیند. در زمان ملی شدن صنعت نفت نیز با هتاکی ها و اتهامات و بی احترامی‌هایی که به اصطلاح ملی‌گرایان و نوکران انگلیس در لباس ملی‌گرایی علیه مرحوم مجاهد بزرگ آیت الله کاشانی روا داشتند و از آن طرف هم حمله به مصدق ازسوی مذهبی‌ها یا از زبان آنان صورت گرفت و حرمت‌ها شکسته شد و کودتای 28 مرداد رقم خورد.

 

وی گفت: اگر در سال‌های اخیر دقت کنیم این فرآیند مذموم و غیر قابل قبول را می‌بینیم. وقتی عده‌ای به نام انتقاد از دولت چشم انصاف را می‌بندند و همه خدمات را نادیده می‌گیرند و جز سیاهی نمی‌بینند، بهانه به دست افراطیون قدرت طلب و منحرفان صاحب قدرت نیز می‌افتد که منتقدان را حذف کنند و در این میان هم نیروهای مخلص بازی می خورند.

 

 

کلید واژه ها: احمد توکلی


نظر شما :