جبران اشتباه میراث فرهنگی دولت سابق/ خانه مدرس دارالقرآن می‌شود

۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۹ کد : ۴۸۵۴ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: خیّری یک ماه پیش خانه شهید مدرس را خریداری کرده و قرار است این خانه به یک دارالقرآن تبدیل شود.

 

رجبعلی خسروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: ماجرای تملک خانه شهید مدرس مربوط به ۱۰ سال پیش است و از آنجایی که به اشتباه خانه مجاور منزل شهید که خانه نصیرالدوله بوده در آن زمان خریداری می‌شود همه به دنبال جبران این اقدام بودند.

 

وی تصریح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم خیّری را پیدا کنیم و با توافقی که با مالکین نیز صورت گرفت حدود یک ماه قبل این منزل به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خریداری شد و بر اساس نظر خریدار قرار است بدون اینکه ساختار تاریخی آن از بین برود به یک دارالقرآن تبدیل شود. وی افزود: از ماه‌های آینده طراحی برای بازسازی این خانه صورت خواهد گرفت.

 

نوه آیت‌الله مدرس هفته پیش گفته بود: قبلاً مجلس بودجه‌ای برای خرید خانه مدرس به مقدار بیش از یک میلیارد تومان تصویب کرد ولی سازمان میراث فرهنگی متاسفانه به جای خانه مدرس، خانه نصیر‌الدوله را خریداری کرده است!

 

علی مدرسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: خانه‌ای که خریداری شده است خانه بزرگی است ولی خانه مدرس نیست و خانه مدرس تخریب شده است.

 

مدرسی با بیان اینکه من و همشیره‌ام در خانه‌ای که مدرس ساکن بوده است ساکن بودیم، من سال اول و دوم ابتدایی را در‌‌ همان محله به مدرسه رفتم، ادامه داد: من به آنجا رسیده‌ام که سازمان میراث فرهنگی قصد دارد خانه‌ای به نام مدرس وجود داشته باشد اما خانه‌ای که خریداری کرده است خانه نصیر‌الدوله است.

 

وی ادامه داد:‌ خانه مدرس خانه بزرگی بوده است متاسفانه آقایان به نظرات من توجهی نکرده‌اند و منزلی که جنب خانه مدرس بوده است و به آقای کتابچی متعلق بوده است خریداری کرده‌اند، چون خانه قدیمی است و شبیه خانه مدرس بوده است، به نظر من مشکلی وجود ندارد. خانه‌ای شبیه مدرس از شهید مدرس به یادگار بماند بهتر از هیچی است.

کلید واژه ها: مدرس خانه های تاریخی


نظر شما :