به زنان ارمنی استفاده از روسری پیشنهاد شد

۱۹ تیر ۱۳۵۹
۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۶ کد : ۴۴۷۷ کاغذ اخبار
به زنان ارمنی استفاده از روسری پیشنهاد شد
شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به همکیشان، آن‌ها را به رعایت پوشش مناسب و جلوگیری از برنامه جشن و سرور و شادمانی در ایام ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی فراخواند.

 

متن اطلاعیه شورای خلیفه‌گری ارامنه که با امضای لئون آهارونیان، رئیس شورا و اسقف اعظم خلیفه ارامنه تهران آرداک مانوکیان صادر شده، به شرح زیر است:

 

همکیشان عزیز

 

همانطوری که استحضار دارید ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و روزه هم‌میهنان مسلمان ما می‌باشد قریبا فرا می‌رسد. انتظار دارد عموم همکیشان ارمنی در طی ماه مزبور انجام و اجرای هرگونه برنامه جشن، سرور و شادمانی را در اماکن عمومی متوقف نمایند.

 

در رابطه با فرمایشات امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد رعایت پوشش اسلامی زنان شاغل در ادارات دولتی و بخش خصوصی، بدیهی است که زنان ارمنی طرف تکلیف استفاده از پوشش اسلامی نیستند، ولی به پاس احترام فرمایشات امام خمینی و با نظر مشورتی اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه و هیات مدیره آن و انجمن‌های مختلف بانوان ارمنی، ضمن تاکید تقوی و عفت و وقار زنان ارمنی ضروری می‌داند که خواهران همکیش به مساله پوشش خود توجهی خاص معطوف و در ادارات و مراکز کار از لباس آستین بلند و روسری استفاده نمایند.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: ارامنه حجاب


نظر شما :