حمایت کار‌تر از حمید ابوطالبی

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۸ کد : ۴۱۹۱ از دیگر رسانه‌ها
رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از تعیین حمید ابوطالبی به عنوان سفیر دائم ایران در سازمان ملل حمایت کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جیمی کار‌تر در سخنانی با اشاره به اینکه تعیین حمید ابوطالبی به عنوان سفیر دائم ایران در سازمان ملل را تایید می‌کنم، در مورد افرادی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران در سال ۱۳۵۸ حضور داشتند، اظهار داشت: آن‌ها دانشجو بودند و من معتقدم که آن‌ها دیگر بالغ و پخته شده و تغییر کرده‌اند.

 

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل متحد ابراز نگرانی شدید کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مشارکت حمید ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ اعلام داشته است که برخی از سناتورهای آمریکایی نیز خواستار جلوگیری از ورود وی به خاک آمریکا شده‌اند.

 

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: به نظر ما، انتخاب ابوطالبی بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. وی در ادامه گفت: ما این مسئله را به دقت زیر نظر داریم و درباره این انتخاب احتمالی بسیار نگرانیم.

 

هارف بدون اشاره به این نکته که آیا آمریکا به ابوطالبی روادید اعطا خواهد کرد یا خیر، گفت: از آنجایی که دفا‌تر سازمان ملل در نیویورک قرار دارند، ما ناچار به پذیرش نمایندگان کشور‌ها هستیم.

 

بعد از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد برخی چهره‌های تندرو آمریکایی به علت مشارکت وی در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران خواستار ندادن ویزا به وی برای ورود به خاک آمریکا از سوی وزارت خارجه این کشور شده‌اند.

کلید واژه ها: کارتر حمید ابوطالبی


نظر شما :