ادعای سوزاندن اسناد دفتر فرح پهلوی به دلیل کمبود جا! (تصاویر)

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۱ کد : ۵۰۵۵ از دیگر رسانه‌ها
اسناد و مکاتبات اداری دوره پهلوی به دلیل کمبود فضا در موزه رضا عباسی سوزانده شد. مدیر این موزه با اظهار بی‌اطلاعی به جای پاسخ به این مسئله اعلام کرد هر زمان از خبرنگاران کمک خواستیم اعلام می‌کنیم!

 

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روز پیش اسناد و مکاتبات اداری دوره پهلوی که سال‌ها در موزه رضا عباسی نگهداری می‌شد، سوزانده و دور ریخته شد.

 

یکی از کارکنان موزه رضا عباسی تصاویری را برای خبرنگار مهر ارسال کرده که نشان می‌دهد، داخل کارتن و کنار سطل زباله مکاتبات و اسناد سوزانده شده‌ای وجود دارد که بخشی از سوابق آثار ارسال و دریافت شده و به طور کلی فعالیت فرهنگی دفتر فرح پهلوی بوده است.

 

وی اعلام کرد که مدیریت موزه رضا عباسی دستور سوزاندن این اسناد را آن هم بی‌سر و صدا داده شاید به این علت که فضای کافی در اختیار نداشتند، سپس خاکستر و باقیمانده اسناد سوخته را در کارتن‌ها ریخته و در سطل زباله مجاور موزه گذاشته است.

 

اما شهرام حیدرآبادیان، مدیر موزه رضا عباسی در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از سوزاندن اسناد در این موزه و وجود چنین اسنادی اطلاع ندارم.

 

وی در پاسخ به اینکه می‌توان تصویر اسناد را برای بررسی در اختیار این موزه قرار داد گفت: حتما اگر نیازی به کمک خبرنگاران باشد، اطلاع می‌دهیم.

---------------------------------------------------------------------

 خبر تکمیلی:

 

مدیر موزه رضا عباسی در رابطه با تصاویری که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده، به خبرگزاری میراث فرهنگی (CHN) گفته است: «این تصاویر می‌تواند متعلق به مکان‌های دیگر باشد. حتی احتمال می‌رود که خانه‌های اطراف و همسایگان موزه رضا عباسی این اسناد را آتش زده و در سطل زباله ریخته‌اند. اما قطع به یقین این تصاویر منتشر شده یک برگ از اموال موزه رضا عباسی نیست.»

 

وی همچنین تاکید کرد، تمام اموال موجود در موزه رضا عباسی شماره دارد و این تصاویر احتمالا متعلق به همسایگان موزه رضا عباسی است. حیدرآبادیان در رابطه با از بین رفتن مدارک و اسناد دوره پهلوی گفت: «من ۱۷ سال سابقه باستان‌شناسی دارم و نزدیک به ۵ سال است که در موزه رضا عباسی فعالیت می‌کنم. چنین اقدامی دور از عقل و منطق است.»

 

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز اخبار منتشر شده روزهای اخیر مبنی بر سوزاندن اسناد تاریخی در موزه رضا عباسی را با توجه به اظهارات و مستندات مدیر و امین اموال موزه تکذیب کرد.

 

به گزارش میراث آریا، وجیهه قاسمی در این باره گفت: خروج هرگونه اموال و استاد تاریخی بدون صورت‌جلسه و اطلاع امین اموال و مسئولین یگان حفاظت از مخزن و ویترین‌های سالن همایش غیرممکن می‌باشد. وی ادامه داد: قطعا با همه اطمینان حاصل شده از کذب بودن خبر منتشر شده، باز هم صحت و سقم خبر توسط کار‌شناسان حراست استان در حال بررسی است.

 

وی با ابراز آنکه درج خبر به استناد دریافت چند عکس نیم سوخته از اصول اولیه اطلاع‌رسانی به دور است، خواستار آن شد تا خبرنگاران قبل از دریافت مستندات کافی و مستدل از انتشار اخبار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خودداری کنند.

 




کلید واژه ها: اسناد تاریخی موزه رضا عباسی


نظر شما :