انتقاد احسان شریعتی از نحوه تدفین میناچی: آنجا که جنازه‌ها از مسیر خود منحرف می‌شوند!

۰۷ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۰ کد : ۳۹۷۸ از دیگر رسانه‌ها
دکتر احسان شریعتی در یادداشتی کوتاه در صفحه فیس‌بوک خود نسبت به انتقال جنازه مرحوم ناصر میناچی به قم، برخلاف وصیتش انتقاد کرد و نوشت: «پس از مدتی بی‌خبری اطلاع یافتیم که پیکر دکتر میناچی را برای تغسیل به بهشت زهرا و از آنجا با موافقت خانواده به قم برده‌اند و در کنار مزار خواهرشان تدفین کرده‌اند. به این ترتیب مراسم خاکسپاری بدون تشییع عمومی انجام شده است.»

 

فرزند دکتر شریعتی با اشاره به نحوه برخورد با مراسم تدفین مرحوم سحابی، استاد محمدتقی شریعتی و میناچی نوشت: داستان تدفین مرحوم میناچی کمی یادآور حوادث تلخ مراسم ترحیم زنده‌یاد مهندس عزت‌الله سحابی شد و پیش‌تر، پدربزرگ خودم استاد محمدتقی شریعتی در مشهد، که قرار بود در کنار فرزندانش در بهشت رضا به خاک سپرده شود، اما وسط راه، در کمال شگفتی خانواده، از مسیر خارج و به سوی صحن رضوی هدایت شد!

 

پرسش این است که مسئول این تصمیمات در مورد سرنوشت شهروندان حتی پس از مرگشان کیست؟ شهرداری، نیروهای قضایی، انتظامی، امنیتی، بهداشتی، دینی، یا دولتی…؟ و مشکل اینکه در اینجا همه مسئول‌اند و هیچ‌کس مسئول نیست. و بطور معمول، بیشتر ترجیح می‌دهند مخالف باشند تا مسئول؛ یعنی از عجایب مملکت ما یکی همین است که اگر پای درددلشان بنشینی، مسئولین مخالف‌تر از مخالفین‌اند. دلیل درست و دندان‌شکنشان هم اینست که ما چیزهایی را می‌دانیم شما نمی‌دانید! البته شاید این خصلت از خود مردم به مسئولین سرایت کرده باشد...

کلید واژه ها: احسان شریعتی میناچی


نظر شما :