میدان «محسنی» میدان «مادر» شد

۱۴ بهمن ۱۳۷۲
۰۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۹ کد : ۳۹۷۵ کاغذ اخبار
میدان «محسنی» میدان «مادر» شد
در دومین روز از دهه مبارک فجر، روز گذشته در حضور مسئولان کشور سه پروژه در مناطق ۳ و ۶ شهرداری تهران افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

بر اساس گزارش خبرنگار ما، مسجد زیبای پارک لاله واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران مقارن ظهر دیروز با سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مسئول طرح اقامۀ نماز و با حضور آقای کرباسچی شهردار و جمعی از مسئولان شهرداری تهران افتتاح شد.

 

در این مراسم که با اقامۀ نماز ظهر و عصر آغاز شد، آقای قرائتی در سخنانی هر عاملی را که باعث تقویت مبانی اسلام و برپایی نماز جمعه شود، مورد تقدیر قرار داد.

 

 

پرده‌برداری از تندیس نرگس عاشقان در میدان محسنی

 

همچنین صبح دیروز به مناسبت «روز انقلاب اسلامی و تشخص و منزلت زن» از مجسمۀ «مادر» تحت عنوان «تندیس نرگس عاشقان» در میدان محسنی تهران پرده‌برداری و این میدان به طور رسمی به نام میدان «مادر» نامگذاری شد.

 

از خانم زهرا رهنورد به خاطر طراحی این اثر ارزنده قدردانی شد. خانم زهرا رهنورد استاد مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در گفتگویی گفت: این مجسمه که بلندی آن ۲.۴۱ متر و عرض آن ۱.۸۰ متر می‌باشد از چندین ویژگی برخوردار است.

 

نخستین ویژگی آن دو وجهی بودن آن است به طوری که این مجسمه پشت نداشته و هر وجه آن دارای پیام خاصی است. یک وجه آن دربردارندۀ رابطۀ عرفانی و وجه دیگر، رابطۀ عاطفی مادر و فرزندی را بیان می‌کند.

 

استاد زهرا رهنورد افزود: طرح تندیس نرگس عاشقان (مجسمۀ مادر) طی ده مرحله کار سخت هنری به مرحلۀ برنز رسیده و ساخت آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: میدان مادر زهرا رهنورد


نظر شما :