تهران ۵ هزار بیمار روانی دارد

۳۱ مرداد ۱۳۴۲
۲۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۳۹۴۷ کاغذ اخبار
تهران ۵ هزار بیمار روانی دارد
صبح امروز آقایان دکتر طباطبایی رئیس ادارۀ پزشکی قانونی و ناصح دادستان تهران بازدیدی از بیمارستان روانی امین‌آباد (تیمارستان) به عمل آوردند.

 

 

افزایش بیماران

 

ضمن این بازدید مسئولین بیمارستان روانی به اطلاع دادستان رساندند که با وجود وسعت و ازدیاد جمعیت تهران بر تعداد بیماران روانی تهران افزوده شده، به حدی که امکان قبول این قبیل بیماران از بین رفته است و از طرفی همه روزه از شهرستان‌ها نیز عده‌ای بیمار روانی به تهران اعزام و به وسایل مختلف درصدد برمی‌آیند این قبیل بیماران را نیز به امین‌آباد تحویل دهند و چنانچه شهرداری‌های هر محل به بودجۀ بیمارستان روانی از جهت تامین مخارج بیماران ناحیه خود کمک نکنند برای بیمارستان امکان نگهداری این تعداد بیمار وجود ندارد.

 

 

۳۰۰۰ دیوانه

 

در گزارش مذکور همچنین از دادستان تهران تقاضا شد که موافقت اردوی کار برای ساختن یک محل مناسب جلب شود تا اطفالی که دچار نقیصه عقلی هستند در آن محل نگهداری شوند. در حال حاضر نزدیک ۳۰ طفل که دچار نقیصه عقلی هستند در امین‌آباد به سر می‌برند که نگهداری این اطفال مشکلاتی برای بیمارستان روانی از جهت نگهداری سایر بیماران روحی ایجاد می‌کند.

 

آقای دکتر طباطبایی رئیس ادارۀ پزشکی قانونی پس از خاتمۀ این بازدید به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر بین ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بیمار روانی در بیمارستان روانی رازی بستری هستند در حالی که حداقل در تهران پنج هزار بیمار روانی وجود دارد. به این ترتیب سه هزار نفر از بیماران روانی بین جمعیت تهران به سر می‌برند و به همین جهت امکان دارد هر روز یکی از آن‌ها با مردم عادی برخورد نمایند.

 

آقای دکتر طباطبایی افزود: من به حکم وظیفه و کار روزانه خود از این جهت اعلام خطر می‌کنم زیرا در تهران حداقل سه هزار نفر بیمار روانی بین مردم پراکنده‌اند و چون امکان مالی و سازمانی تیمارستان مناسب نیست از نگهداری آن‌ها معذور است.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: بیمار روانی امین آباد


نظر شما :