حراج تنها پرچم برجای مانده آمریکا از قرن 19

۲۱ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۲۲ کد : ۳۸ تاریخ جهان
حراج تنها پرچم برجای مانده آمریکا از قرن 19

تاریخ ایرانی: تنها پرچم آمریکا برجای مانده از نبرد" لیتل بیگ هرن" در آمریکا به حراج گذاشته شد.

 

این پرچم که یکی از ارزشمندترین بقایای برجای مانده از شکست افسانه ای ژنرال "جورج آرمسترانگ کاستر" در قرن نوزدهم میلادی است با رقمی 2/2 میلیون دلار در حراج نیویورک فروخته شد.

 

به گزارش بی.بی.سی،این پرچم تنها پرچم برجای مانده ای است که جنرال کاستر و هفت سواره نظام او آن را تا آخرین لحظات شکست در نبرد لیتل بیگ هرن در دستان خود حمل کردند.تمامی پرچم های آمریکا در این نبرد که در سال 1876 در ایالت مونتانا رخ داد،یا از بین رفت و یا از سوی مهاجمان گرفته شد.این پرچم کوچک  که پیش از این پنج میلیون دلار ارزش گذاری شده بود،بلافاصله از سوی یک کلکسیون دار آمریکایی از حراج"سوس بای" نیویورک خریداری شد.

 

مالک سابق این پرچم بنیاد هنری دیترویت بود که آن در سال 1895 ،پنجاه و چهار دلار خریداری کرده بود.

مدیر بنیاد دیترویت در رابطه با فروش این پرچم گفت:«هدف از فروش این پرچم،تصمیم بنیاد هنری دیترویت در قوی کردن مجموعه هنری خود است تا پرداختن به چنین اتفاقات تاریخی در آمریکا.»

 

جورج آرمسترانگ کاستر متولد ۱۸۳۹ یکی از افسران ارتش ایالات متحده آمریکا در سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۷۶ بود.به جورج در سال ۱۸۷۵ ماموریت داده شد تا سرخ‌پوستان را سرکوب کند. او نیز در حمله‌ای به قبیلهٔ شایان ۵۰ زن و کودک را کشت که به همین علت به قاتل سرخ‌پوستان شهرت یافت.

 

کاستر و سربازان او که تعداد کل آن ها دویست نفر بود،زمانی که قصد پس گیری منطقه تپه سیاه از لاکوتا را داشتند،کشته شدند.این پرچم نیز در زیر جسد یکی از سربازان آمریکایی در همین نبرد پیدا شد.

 

 


کلید واژه ها: آمریکا پرچم سرخ پوست


نظر شما :