۶۰۰ مغازه بازی‌های آتاری در تهران تعطیل شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۵
۱۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۳۷۲۲ کاغذ اخبار
۶۰۰ مغازه بازی‌های آتاری در تهران تعطیل شدند
با پیگیری دادسرای عمومی تهران و پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی ۶۰۰ مغازۀ آتاری (بازی‌های کامپیوتری) در تهران بسته شد.

 

بر اساس گزارش خبرنگار ما، بازپرس شعبۀ ۱۸ دادسرای عمومی تهران در رابطه با خبر بالا اظهار داشت: اخیراً مشاهده می‌شد مغازه‌های آتاری (بازی‌های کامپیوتری) به طور چشمگیر رو به گسترش است و اکثر این قبیل مغازه‌ها که فاقد پروانۀ کسب بودند و بعضی از آن‌ها در جهت ترویج فساد و فحشا اقدام می‌کردند و جوانان و نوجوانان در این محل‌ها جمع می‌شدند و با توجه به اینکه برخی از دست‌اندرکاران این مغازه‌ها افراد صالحی نبودند و هدفشان به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان بود، گزارشات بسیاری از طریق مردم و ادارۀ اماکن کمیتۀ انقلاب اسلامی به دادسرا واصل می‌شد، به دستور دادستان عمومی تهران تحقیق گسترده‌ای در این زمینه آغاز شد و حدود ۶۰۰ مغازۀ «آتاری» شناسایی و با حکم دادستان عمومی تهران توسط برادران پرتلاش کمیته‌های انقلاب اسلامی تهران این مراکز بسته شد.

 

بر اساس این گزارش در بازرسی از این مغازه‌ها تعداد زیادی فیلم‌های غیرمجاز مبتذل و وسایل قمار کشف و ضبط شد که پرونده‌های آنان در کمیته‌های نواحی تحت بررسی است و پس از اتمام بررسی‌ها به این دادسرا ارسال خواهد شد.

 

بازپرس شعبۀ ۱۸ به خبرنگار ما گفت: اینگونه کسب‌ها بدون اخذ مجوز قانونی و خلاف ضوابط امور صنفی است. وی افزود: اقدام‌کنندگان به این مشاغل کاذب تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 

همچنین در میان متهمین افراد صالحی نیز مشاهده می‌شوند که ناآگاهانه به اینگونه مشاغل دست زده‌اند که در مورد این عده تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

 

وی از مردم خواست چنانچه از وجود این قبیل مشاغل اطلاعی دارند جریان را به این دادسرا و یا کمیته‌های انقلاب اسلامی و سایر نیروهای انتظامی اطلاع دهند.

 

مسئول دایرۀ خبر دفتر دادستان عمومی تهران نیز در این زمینه هشدار داد: در صورتی که مشاهده شود مغازه‌داری دست به این اعمال زند قاطعانه با وی برخورد خواهد شد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: آتاری


نظر شما :