سفر به خارج از کشور آزاد شد

۲۱ بهمن ۱۳۶۱
۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۲ کد : ۳۶۶۷ کاغذ اخبار
سفر به خارج از کشور آزاد شد
روابط عمومی نخست‌وزیری دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای، آخرین تسهیلاتی که در زمینۀ مسافرت هموطنان به خارج از کشور و یا ورود آن‌ها به کشور در نظر گرفته شده را اعلام کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

به منظور تسهیل در امر مسافرت هموطنانی که قصد عزیمت به خارج از کشور و یا ورود به کشور را دارند و بر اساس ضوابطی که از قبل برای مسافرت به خارج تهیه و پیش‌بینی شده است، موارد زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:

 

۱ – از این تاریخ مسافرت افراد به خارج از کشور بدون استفاده از ارز دولتی مجاز اعلام می‌شود. لازم به تذکر است که ارز دولتی تنها در اختیار آن دسته از مسافرینی قرار می‌گیرد که بر اساس ضوابط اعلام شده قبلی، خروج آنان از کشور بلامانع تشخیص داده شده است و دولت در مقابل سایر افرادی که خارج از ضوابط قبلی قصد مسافرت داشته باشند، تعهد ارزی نخواهد داشت.

 

۲ – بدینوسیله به اطلاع کلیۀ هموطنان متخصص و پزشک مقیم خارج از کشور که از نحوه ورود و خروج سوال کرده‌اند، می‌رساند: هیچگونه محدودیت و ممانعتی جز در چارچوب‌های اعلام شده قانونی برای ورود و یا خروج آنان در مرز‌ها و فرودگاه‌های کشور وجود نخواهد داشت. جزئیات امر و روش‌های اجرایی مراتب فوق توسط مسئولین ذیربط متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

روزنامه اطلاعات


نظر شما :