ناگفته‌های پورمحمدی از اعدام‌های ۶۷: هنوز با منافقین تسویه حساب نکرده‌ایم

۰۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۶ کد : ۶۶۵۴ دیگر رسانه‌ها
ناگفته‌های پورمحمدی از اعدام‌های ۶۷: هنوز با منافقین تسویه حساب نکرده‌ایم
مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگوی تصویری با نشریه «مثلث» به صورت مبسوط درباره اعدام‌های سال ۶۷ و مسائل مختلف دیگر به اظهارنظر پرداخته است. فیلم کامل این گفت‌وگو شب گذشته در تارنمای آپارات مثلث و سایت این نشریه منتشر شد که «شرق» بخش‌هایی از آن را بازنشر می‌کند.

 

مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این موضوع که چرا تاکنون چندان از اتفاقاتی که بعد از عملیات مرصاد در سال ۶۷ رخ داد، سخن گفته نشده است، گفت: «طرف مقابل ما دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و خباثت می‌ورزد و از هیچ چیز پروا ندارد. در چنین میدانی انتظار این است که نقشه‌های عملیاتی را به راحتی بیان کنیم و موضوعاتی که دشمن می‌تواند دستاویز خود قرار دهد، هر روز علیه ما چماق کند و صد حرف منطقی و مقبول را در فضای رسانه‌ای گوشه رینگ و در تاریکخانه خود ببرد و اجازه بروز و ظهور ندهد و یک تاریخ مهم را با چند حادثه تفسیر و تثبیت کند؟ قطعاً چنین کاری شایسته نیست. آن‌ها تمام بوق‌های تبلیغاتی را روی این قضیه متمرکز کرده‌اند و آن دشمن خائنِ جنایتکار (سازمان منافقین) لشکر دشمنان دیگر است و دارد عملیات خود را اجرا می‌کند.»

 

او ادامه داد: «انتظار این است که در وسط میدان جنگ از بحث‌های حقوقی و مراقبت‌های شهروندی و انسانی حرف بزنیم؟ اگر در جنگ یک خمپاره به سمت دشمن شلیک کنیم و بخورد به روستای کنار آن‌ها باید پاسخ بدهیم که چرا به روستا خورد؟ جنگ بوده است و منافقین رفتند با صدام هم‌پیمان شدند، توافقنامه امضا کردند، عملیات جاسوسی و روانی انجام دادند، عملیات تخریب پشت جبهه انجام دادند، ستون پنجم شدند، عملیات نظامی انجام دادند. دشمنی از این بد‌تر هم می‌شود؟ تمام دنیا چهره (نظام) را تخریب کردند، هیچ تخریبی در این ۴۰ سال اتفاق نیفتاده مگر آنکه پای اصلی آن منافقین بوده است. ما هنوز تسویه‌حساب نکرده‌ایم و بعد از تسویه‌حساب این حرف‌ها را پاسخ می‌دهیم. شوخی هم نداریم. این‌ها باید بیایند و پاسخ خیانت‌ها و جنایت‌هایشان را بدهند. درباره آن‌ها فقط بحث ترور نبود، تمام بمباران و موشکباران شهر‌ها با هدایت منافقین بود؛ تمام تخلیه تلفنی عملیاتی و ناکام ماندن عملیات‌های ما به خاطر منافقین بود. ما به‌ خاطر منافقین کلی شهید دادیم، تلفات دادیم، شکست خوردیم و حالا من باید بیایم و جواب حقوقی بدهم که فلان خمپاره را در جایی اشتباه یا درست انداخته‌ایم؟ منافقین همه‌شان جنایتکارند و باید در دادگاه محاکمه شوند. آن‌ها آدم کشتند و جنگ کردند و باید به اشد مجازات محکوم شوند.»

 

او درباره زندانی‌هایی که در دوران محکومیتشان اعدام شدند، گفت: «آدم جنایتکار تروریست که در هر مرحله‌ای به او ارفاق می‌شود بعد از مدتی در عمق توطئه نقش دارد، عملیات انجام می‌دهد و همدستی می‌کند. در مواجهه با چنین فردی باید عوامی و سادگی به خرج می‌دادیم و اجازه هر عملیاتی را به او می‌دادیم؟ در قبال فردی که نقشه فرارش را کشیده بود، می‌خواست جماران را بگیرد، امام را بگیرد و بکشد، اطرافیان امام را بکشد، صداوسیما و مراکز حکومتی را بگیرد و نقشه عملیاتی گرفته بود که کجا برود و چه کار بکند باید می‌گفتیم که تو در خط مقدم نبودی، تو پشتیبانی می‌کردی؟! هر کسی در میان دشمن است باید با او جنگید. ما هنوز تسویه‌حساب نکرده‌ایم. اکنون وقت این حرف‌ها نیست، وقت تسویه‌حساب است. امروز هم منافقین خائن‌ترینِ دشمنان این ملت‌اند و باید جواب بدهند، باید پای میز محاکمه بیایند و به حساب تک‌تک آن‌ها رسیدگی شود. به دلیل فضای روانی یا جهالت و حماقت عده‌ای ما بدهکار شده‌ایم؟ ما باید پاسخ بدهیم؟ جنایتکار‌ها باید بیایند و پاسخ بدهند. چرا اکنون این حرف‌ها زده می‌شود؟ موضوع بحث درباره منافقین کاملاً روشن و شفاف است.»

 

وزیر پیشین دادگستری درباره فایل صوتی اخیری که حکایت از گفت‌وگوی او و چند نفر از دیگر شخصیت‌ها با آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌ها داشت، اظهار کرد: «آن فایل پخش شد و افرادی که معتقد به شفاف‌سازی هستند، برای دشمن شفاف‌سازی کردند و جاده‌صاف‌کن دشمن شدند. دلیلی برای انتشار آن نبود، زیرا این مطالب همه‌اش به صورت مکتوب منتشر شده است.»

 

مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری برای تخریب ابراهیم رئیسی این فایل منتشر شده باشد، گفت: «خیر؛ عملیات مشترک آمریکا، سی‌آی‌اِی، موساد و عربستان برای موج جدید براندازی در ایران بود. اصلاً نباید آن را به این موضوعات کوچک گره بزنیم.»

 

او ادامه داد: «اکنون وقت جنگیدن است، وقت حرف زدن نیست. الان وقت به‌حساب‌رسیدن است، وقت زمین‌گیر کردن و محاکمه کردن است، وقت بر سر جای نشاندن دنیای جنایتکار که از تروریسم دفاع می‌کند است.»

 

 

منبع: روزنامه شرق / ۳ مرداد ۹۸

کلید واژه ها: مصطفی پورمحمدی اعدام های 67 سازمان مجاهدین خلق


نظر شما :