خوشکوشک: حذف کلاهی کار منافقین بود

۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۱ کد : ۶۳۳۵ دیگر رسانه‌ها

تاریخ ایرانی: اکبر خوشکوشک، از نیروهای امنیتی سابق وزارت اطلاعات می‌گوید حذف محمدرضا کلاهی، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ کار منافقین بوده است.

 

او آذرماه گذشته در مصاحبه با سایت «انصاف‌نیوز» گفته بود «منافقین آرام آرام رفته‌اند آن‌هایی را که در سازمان، ما اسمشان را به اینترپل و به دنیا داده‌ایم که این‌ها آدمکش هستند، خودشان دارند حذفشان می‌کنند. خیلی خاموش دارند این کار را می‌کنند. الان کلاهی کجاست؟ الان کشمیری کجاست؟ الان آقایانی که این همه ترور کرده‌اند کجا هستند؟ همین‌جور پشت سر هم خودشان دارند یک پاکسازی می‌کنند که اگر فردا خواستند این‌ها را به عنوان کادر سازمان منافقین دعوت کنند که بروند، بیشتر نیروهای جوان و زن را ببینند که در ترور و این‌جور چیزها نبوده‌اند.» 

 

حالا پس از تائید خبر ترور کلاهی در هلند، خوشکوشک بار دیگر در گفت‌وگو با این سایت به مصاحبه قبلی خود اشاره کرد و تاکید کرد: «من که کارهای منافقین را می‌دانستم. خیلی‌ها را کشتند و فقط او نیست. کلاهی است، کشمیری است و همه‌ این‌ها را کشته‌اند.» 

 

او در پاسخ به این سوال که «وزارت اطلاعات ایران از همان ۲۰۱۵ اطلاع داشت که علی معتمد که در هلند کشته شده همان کلاهی است؟» گفت: «وزارت اطلاعات در سازمان منافقین نفوذی داشت و از طریق نفوذی‌هایش اخبار حذف شدن کادرها را داشته است. مثل کشمیری، مثل کلاهی و دیگران. صدها نفر را کشته‌اند که این‌ها شاخص‌هایشان بوده است. این‌ها از سازمان بریده بودند و رفته بودند کنار و سازمان منافقین هر کسی را که می‌برد و کنار می‌رود حذف می‌کند. من در آن مصاحبه‌ام با شما هم گفته بودم که این‌ها حذف می‌کنند. اگر به خانه فساد و جنایت اشرف در بغداد بروید می‌بینید که یک عالم جنازه خاک کرده‌اند. چون صورت‌های این‌ها را با اسید سوزاندند و بعد خاک کردند و هویتشان معلوم نیست، کسی هم به دنبالش نرفته؛ یعنی در اشرف برخی سکته کرده‌اند و مرده‌اند، برخی بیماری داشته‌اند و مرده‌اند و بعضی‌ها را هم منافقین حذفشان کردند. نفوذی خبر حذف را داده بود. نفوذی‌هایی که سازمان اطلاعات در داخل سازمان منافقین دارد، این‌ها دیگر الان سوخته‌اند. یعنی این‌ها دوره‌ای هستند. همان‌طور که آن‌ها هم می‌توانند در ما نفوذی داشته باشند. خود کلاهی و کشمیری هم از نفوذی‌های منافقین بودند.» 

 

چنانکه بی‌بی‌سی گزارش داده روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵، ۲۴ آذر ۱۳۹۴، دو نفر با نقاب در یک ماشین بی‌ام‌و علی معتمد را هدف قرار دادند. بعدها لاشه سوخته خودرو پیدا شد. پلیس هلند دو نفر را به اتهام قتل بازداشت کرده که کمتر از ۳۵ سال دارند. دو متهم به دلیل ارتباط با گروه‌های تبهکار در آمستردام سابقه قضایی دارند. این دو نفر جمعه هفته پیش در دادگاه حاضر شدند. در جریان تحقیقات قضایی بعد از قتل علی معتمد، سوال‌هایی از دولت و مراکز اطلاعاتی امنیتی هلند مطرح شده که آیا از «هویت واقعی» او خبر داشته‌اند یا نه. به گفته منابع هلندی و یک خبرنگار ایرانی هلندی که درباره موضوع تحقیق کرده، محمدرضا کلاهی صمدی اوایل دهه ۱۹۸۰ از دولت هلند درخواست پناهندگی کرده و ۳۰ سال با نام مستعار علی معتمد در هلند زندگی کرده است. مرتضی صادقی، خبرنگاری که درباره این قتل تحقیق کرده می‌گوید حتی همسر آقای کلاهی که افغان است سال‌ها از این موضوع بی‌خبر بوده است؛ اما در سال ۲۰۰۰ بعد از انتشار عکس‌های کلاهی در نشریات ایران در جریان موضوع قرار گرفته است.

 

همزمان با انتشار خبر مرگ عامل انفجار هفتم تیر ۱۳۶۰ که به شهادت آیت‌الله بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی منتشر شد و برخلاف نظر خوشکوشک درباره مرگ عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰، برخی منابع مدعی زنده بودن مسعود کشمیری و اقامت او در آلمان هستند. 

 

امیرفرشاد ابراهیمی، از فعالان سیاسی مقیم خارج از کشور نوشته: «کشمیری در این سال‌ها حتی برخلاف کلاهی نام مستعار نیز برای خود انتخاب نکرده است و آزادانه در آلمان در شهر برلین برای خود زندگی دارد. او آن‌قدر احساس امنیت می‌کند که حتی با نام خود اقدام به انتشار چندین کتاب کرده است و از آنجا که طبق قوانین آلمان به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی امتیاز پناهندگی سیاسی به وی تعلق نگرفته است و صرفاً اقامت انسان‌دوستانه و حقوق بشری به وی داده‌اند او به‌ راحتی به سفارت جمهوری اسلامی رفته و پاسپورت ایران را دارد.» ابراهیمی حتی تصاویر کتاب‌هایی که کشمیری در آلمان چاپ کرده را منتشر کرده است: «فرانتس کافکا، دگردیسی و سه داستان دیگر»، ترجمه «ننوی نفس» اثر هرتا مولر و…

 

به دنبال کشته شدن کلاهی، برخی رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد ادعاهایی در مورد حضور او در حزب جمهوری با نظر مثبت شهید بهشتی مطرح کردند و تلویحاً مدعی ارتباطاتی بین کلاهی و میرحسین موسوی شدند. این رسانه‌ها از قول کلاهی آورده‌اند: «من (کلاهی) و موسوی هر دو با نظر مثبت [شهید] بهشتی به حزب رفتیم، موسوی به روزنامه جمهوری اسلامی رفت و حالا من اینجا هستم و در این شرایط و بعد موسوی وزیر امور خارجه و سپس نخست‌وزیر شد. این قسمت آخر اعترافات نقل شده از طرف کلاهی جالب توجه است! آیا این ورود همزمان و مشابه کلاهی و موسوی به حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ به قرینه می‌تواند به این معنا باشد که در راهیابی میرحسین موسوی به حزب جمهوری اسلامی و ارتقا وی شبهات جدی و برخی برنامه‌ریزی‌ها وجود داشته است؟»

 

این شبهات و ادعاها در حالی مطرح می‌شود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسیح مهاجری، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری و از نجات‌یافتگان انفجار هفتم تیر در گفت‌وگو با «انتخاب»، این مسائل را از اساس دروغ‌پردازی دانست و منتشرکنندگان این گزارش کذب را به «حفظ الغیب» توصیه کرد. 

 

مهاجری این نقل قول کلاهی درباره ورود میرحسین موسوی به حزب را از اساس کذب خوانده و در عین حال گفت: «این دروغ است که کلاهی با نظر مثبت شهید آیت‌الله بهشتی وارد حزب جمهوری شده است. کلاهی در تشکیلات تهران حزب جمهوری تهران با آقای مالکی کار می‌کرد و اساساً شهید بهشتی او را نمی‌شناخت. البته خود آقای مالکی از نیروهای مخلص انقلاب بود و به ظاهر پرفریب کلاهی نگاه کرده بود و از ارتباطات او خبر نداشت.» مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرد: «آقای میرحسین موسوی از متدین‌ترین نیروهای حزب و مورد اعتماد کامل آقای بهشتی بود.» 

کلید واژه ها: خوشکوشک کلاهی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ‌7 تیر


نظر شما :