واکنش‌ها به نوار صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های ۶۷

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۱۱ کد : ۵۵۶۸ دیگر رسانه‌ها

شخصیت‌ها و مسئولان وقت قضایی در جمهوری اسلامی و شخصیت‌های بیت و دفتر امام به انتشار نوار صوتی از آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های سال ۶۷ و شبهه‌افکنی‌های بی‌بی‌سی در این زمینه واکنش نشان دادند.

 

به اعتقاد این شخصیت‌ها آنچه در این فایل صوتی از زبان آیت‌الله منتطری شنیده می‌شود، حاوی نکات تازه‌ای نیست و بارها در خاطرات ایشان نقل شده است. انتشار این فایل صوتی در شرایط فعلی از سوی بیت آیت‌الله منتظری و مانور رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی بر روی این فایل نشان‌دهنده مغرضانه بودن اعمال آن‌ها است.

 

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این باره می‌گوید: امروز عده‌ای برای منافقین دل می‌سوزانند که چرا اعدام کردید؟ آنان رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و بسیاری از بزرگان کشور را ترور کردند؛ اگر بنا بود که امام(ره) همواره در مقابل این جنایات نرمش نشان می‌داد که کشور پس از ۳۰ سال هم رنگ آرامش به خود نمی‌دید.

 

حجت‌الاسلام سید علی خمینی ماجرای سال ۶۷ را حاصل مدیریت امام دانسته و گفت: چرا معاندان نظام چشم خود را به روی جنایات بی‌شمار منافقین بسته‌اند و صرفاً اعدام تعدادی از آن‌ها را جنایت می‌دانند؟

 

وی ادامه داد: باید نگاه کنیم که چرا انقلاب اسلامی ایران به موفقیت رسید؟ واقعاً این‌طور نبود که وضعیت ایران در زمان تحقق انقلاب اسلامی، بهتر از کشورهای منطقه بود، چرا که در غرب، جنوب، شرق و حتی شمال کشور غائله‌هایی داشتیم و این مدیریت امام خمینی(ره) بود که آن غائله‌ها را مدیریت کرد و کشور رفته رفته به آرامش رسید.

 

او افزود: امروز یک عده‌ای برای منافقین دل می‌سوزانند که چرا اعدام کردید؟ آن‌ها کسانی بودند که در مقابل حکومت ایستادند و جنایاتی کردند که داعش آن‌ها را نمی‌کرد.

 

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: حذف فیزیکی افراد مؤثر در انقلاب را دشمن در دستور کار خودش قرار داد. انقلاب یک سری آدم دارد که مغز متفکر هستند. فرصت اداره جامعه را دارند. این‌ها می‌توانند جامعه را اداره کنند. مردم را نتوانستیم به جان هم بیاندازیم بیاییم افراد مؤثر و شخصیت‌های قدرتمند نظام را ترور کنیم و از بین ببریم.

 

وی افزود: این منافقین خیانت کردند، کارهایی کردند در این کشور که داعش در عراق و سوریه نکرده است، داعش در شکل و شمایل فجیع ظاهر می‌شود اما کجا توانسته است رئیس‌جمهور عراق و سوریه را بکشد، کجا توانسته است نخست‌وزیر عراق و سوریه را بکشد، کجا توانسته است، نماینده‌های خدوم ملت را بکشد، امام‌جمعه‌های مهمی در این کشور ترور شدند که هر کدام ارکانی بودند در بخش‌های کشور و رکن اصلی بودند. این منافقین کوردل این‌ها را ترور کردند. شهید بهشتی کم آدمی نبود، خیلی بزرگ بود، ملتی بود برای خودش، ترور بهشتی کم ضایعه‌ای نیست. ترور مطهری کم ضایعه‌ای نیست، خود رهبری معظم انقلاب مورد ترور قرار گرفتند، این لطف الهی بود که به ثمر ننشست آن ترور. رجایی، باهنر، هاشمی، مطهری، بهشتی، این‌ها را هرچه در دستشتان بود انجام دادند. قریب ۱۷ هزار کشته و شهید ترور داریم ما در این کشور، این‌ها را چه کسانی کشتند؟ امام فقط هشدار دادند، احضار کردند و گفتند دست بردارید از این کارها ولی منافقین در مرحله بعد شقاوت را به حد اعلی رساندند. این منافقین، ترور کور می‌کردند، هر کس ریشی داشت و ظاهرالصلاح بود، او را ترور می‌کردند، با تیغ موکت‌بری به جان مردم می‌افتادند، امام باز نصیحت کردند، امام فرمودند: تمام پدرها و مادرها موظفند که بچه‌های گول‌خورده را نصیحت کنند.

 

وی ادامه داد: شما ببینید این‌ها چه بلایی سر کشور درآوردند. غوغا به راه می‌اندازند، آدم می‌کشند، شعار ضد اسلام و مسلمین می‌دهند، با مردم بی‌سلاح روبرو می‌شوند، جوان‌های مؤمن را نشان می‌کنند و بر روی آنان می‌ریزند و با انواع سلاح‌های سرد و گرم شکم می‌درند و سر می‌برند برای اینکه جو را متشنج کنند. نظام باید با این‌ها چه می‌کرد، امروز یک عده دلسوز شدند می‌گویند چرا با این‌ها برخورد می‌کنید، چرا با منافقین برخورد کردید، چرا با بی‌حجاب برخورد کردید، چرا با کودن‌ها برخورد کردید. چه می‌کرد نظام با این‌ها؟ باید مبارزه می‌کرد، محکم هم باید برخورد می‌شد. الحمدلله شد و کشور آرامش را دید.

 

وی افزود: ناجوانمردانه است اگر نظام را متهم بکنیم که چرا تند با منافقین برخورد کرده است. چرا تند با قاتلین ۱۷ هزار نفر در کشور برخورد شده است؟ فقط دروغ پشت دروغ؛ می‌گویند این‌ها ۲۰ هزار، ۳۰ هزار کشته شده‌اند و اعدام کردند. چرا دروغ می‌گویید. سال به سال که می‌گذرد، عددها بالا می‌رود، از ۲۰۰ تا ۳۰۰ تا شروع شد به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تا رسید و به ۳۰۰۰ و هر سال که می‌گذرد اعداد را زیاد می‌کنید. این عده معدودی را نظام با قدرت برخورد کرد و درست هم برخورد کرد و باید برخورد می‌کرد و درس عبرتی شد برای آیندگان.

 

 

سخنان آیت‌الله منتظری ناشی از اطلاعات غلط بود

 

عضو شورای عالی قضایی در دوران امام خمینی هم سخنان منتشر شده آیت‌الله منتظری را ناشی از اطلاعات غلطی دانست که مغرضانه به ایشان منتقل شده است.

 

آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، مطالب منتشرشده از بی‌بی‌سی طی روزهای اخیر را غلط و کاملاً مغرضانه دانست و تاکید کرد: شورای عالی قضایی کاملاً مستقل و غیرقابل نفوذ بود و در آن، تصمیمات همیشه به رأی گذاشته می‌شد و ملاک اکثریت بود.

 

وی با ابراز این عقیده که نظام شورایی در امر قضا از نظام فعلی که یک فرد در آن تصمیم می‌گیرد به مراتب بهتر است، گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی هیچ‌گاه مخالف عقیده‌اش عمل نکرد و همیشه شجاعت ابراز عقیده داشت.

 

آیت‌الله موسوی بجنوردی در ادامه گفت: سخنان آیت‌الله منتظری ناشی از اطلاعات غلطی بوده که مغرضانه به ایشان منتقل شده بود، همانگونه که بعداً بسیاری از آن‌ها برای ایشان هم معلوم شد.

 

وی با تاکید بر اینکه مساله که منافقین رذل‌ترین و خشن‌ترین گروه بودند که به محاربه با نظام اقدام کرده بودند و احمقانه به آغوش صدام پناه برده بودند، گفت: من نمی‌دانم که انتشار سخنان آیت‌الله منتظری در روزهایی که منافقین جلاد و آدمکش آلت دست حکام سعودی شده‌اند و عملاً درصدد احیای جریان نفاق هستند از کدام پشتوانه عقلی، ملی و شرعی برخوردار است.

 

آیت‌الله موسوی بجنوردی در پایان، سخنان منتشر شده از آیت‌الله منتظری را آمیخته و مملو از سخنان غلط و پیش‌داوری دانست و با اشاره به اتهاماتی که در این سخنان به مرحوم یادگار امام وارد شده بود، تاکید کرد: مرحوم حاج احمد آقا پاکترین و مهربان‌ترین شخصیت سیاسی در دوره خود بود و آنچه درباره ایشان مطرح شده با هیچ معیاری سازگار نیست.

 

 

امام لیست آیت‌الله منتظری را مورد عفو قرار دادند

 

سید حسین موسوی تبریزی، دادستان کل انقلاب در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب نیز در پاسخ به سؤالی درباره دلایل انتشار فایل صوتی متعلق به آقای منتظری در این مقطع زمانی، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا با وجود اینکه این مطلب قبلاً در خاطرات آیت‌الله منتظری گفته شده بود، دفتر ایشان بار دیگر در این مقطع زمانی نسبت به انتشار فایل صوتی در اینترنت اقدام کرده و متاسفانه این موضوع مورد سوءاستفاده دشمنان انقلاب و نظام قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری که وسیله‌ای برای سوءاستفاده دشمن علیه کشور شده است، گفت: فایل صوتی متعلق به آقای منتظری است و صدا همان صداست، اما مطلب جدیدی نیست چون قبلاً هم در خاطرات ایشان این موضوعات گفته شده بود.

 

به گزارش جماران، سید حسین موسوی تبریزی که در زمان حیات امام خمینی(ره) و تا سال ۱۳۶۳ دادستان کل انقلاب (کشور) بوده است در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از سخنان آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های سال ۱۳۶۷ گفت: امام پس از نامه‌هایی که آقای منتظری برای ایشان نوشت، اجازه تشکیل یک هیات به ایشان داد تا وضعیت زندان‌ها و زندانیان را در سراسر کشور بررسی کنند و پس از آن حداقل ۲ یا ۳ بار لیستی از زندانیان که توسط این شورا تهیه شده و مورد تائید آیت‌الله منتظری قرار گرفته بود، توسط امام خمینی(ره) مورد عفو قرار گرفتند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که مگر بخشی از وظایف در ارتباط با بررسی وضعیت زندانیان از سوی امام به آقای منتظری سپرده نشده بود؟ افزود: به این شکل نه؛ چون آیت‌الله منتظری عضو شورای عالی قضایی نبود. اما در زمانی که بنده دادستان کل بودم، در دو مرحله یادم هست که امام پس از نامه‌های آیت‌الله منتظری اختیاراتی به ایشان محول کرد.

 

دادستان کل انقلاب (کشور) در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تصریح کرد: آقای منتظری در دو مرحله درباره امور زندانیان نامه‌هایی به امام نوشته و خواسته بود که شرایط زندانیان مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.

 

وی ادامه داد: امام در سال ۱۳۶۲ این اجازه را به آقای منتظری دادند و پس از آن هیاتی متشکل از آیات ابطحی کاشانی، محمدی گیلانی، سید جعفر کریمی و قاضی خرم‌آبادی شکل گرفت تا برای بررسی وضعیت زندانیان و شرایط آن‌ها در زندان و همچنین بررسی شرایط عفو آن‌ها به تمامی زندان‌های کشور بروند و اوضاع را بررسی کنند.

 

موسوی تبریزی در عین حال تاکید کرد: حتی بنده در آن زمان به عنوان دادستان کل به دادستان‌های تمامی استان‌ها نامه نوشتم که با هیات مذکور همکاری لازم را داشته باشند و البته بنده هم حتی در دو بازدید به همراه این هیات حاضر شده و وضعیت زندان‌ها و زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم.

 

وی یادآور شد: هیات مذکور در ۲ مرحله و پس از انجام بررسی‌های لازم لیست‌هایی از زندانیان آوردند تا مورد عفو قرار گیرند. این لیست‌ها توسط آیت‌الله منتظری مورد تائید قرار گرفت و طی آن بیش از صدها زندانی در آن زمان با نظر مستقیم امام خمینی(ره) مورد عفو و رأفت اسلامی قرار گرفتند. در آن زمان آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی و رئیس قوه قضائیه بودند که در خبر بی‌بی‌سی عنوان ایشان اشتباه درج شده بود.

 

دادستان کل انقلاب در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) چندین بار لیست‌هایی که برای عفو زندانیان سیاسی به ایشان ارائه شد، مورد تائید قرار دادند که اتفاقاً اکثر این افراد هم از همین اعضای مجاهدین خلق (منافقین) بودند.

 

وی افزود: عمده افرادی که مورد عفو قرار گرفتند، افرادی بودند که اقدام مسلحانه‌ای علیه مردم و کشور انجام نداده بودند و یا کسی را نکشته بودند و از رفتار خود پشیمان بودند، حتی از زندانیان زمان طاغوت هم که چنین اعمالی را مرتکب نشده بودند در لیست‌هایی که مورد عفو قرار گرفتند، افرادی حاضر بودند. آن‌هایی هم که مرتکب جنایت و کشتن افراد بی‌گناه و مردم عادی کشورشان شده بودند، خب حکمشان صادر شده بود.

 

موسوی تبریزی گفت: در سال‌های پایانی جنگ اطلاعاتی به امام(ره) دادند مبنی بر اینکه منافقین قصد دارند در سه مرحله علیه کشور توطئه کنند، اول اینکه به خاک کشور حمله کنند، دوم اینکه آن‌هایی که در شهرها هستند به منافقین بپیوندند و سوم هم، منافقین زندانی در زندان‌ها شورش کنند که این بخش را باید از آقای ری‌شهری که وزیر اطلاعات وقت بودند، بپرسید. البته مسئولیت شورای عالی قضایی وقت هم بر عهده مرحوم آقای نجفی، آقایان موسوی اردبیلی، موسوی بجنوردی، مقتدایی و موسوی‌خوئینی‌ها بود.

 

وی در پاسخ به این سئوال که انتشار این فایل صوتی در حالی که منافقین اخیراً نشست خود را با حضور برخی سیاستمداران کشورهای عربی و مخالف جمهوری اسلامی برگزار کرده، چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: مسلماً اگر این جلسه‌ای که می‌گویید هم نبود، منتشر کردن این فایل صوتی در حال حاضر باعث سوءاستفاده دشمن شده است.

 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتشار فایلی که پیش‌تر متن آن در خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده ضرورتی نداشته و ندارد و ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد، گفت: من معتقدم انتشار این فایل به ضرر کشور است و صلاح نبود که منتشر شود.

 

 

سخنان آیت‌الله منتظری به دور از انصاف است

 

عضو دفتر امام خمینی نیز به نوار سخنان منتشر شده از مرحوم آیت‌الله منتظری پاسخ داد.

 

محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، این سخنان را مطالب جدیدی ندانست و با بیان اینکه اینگونه مطالب در خاطرات منسوب به ایشان نیز دیده می‌شود، اظهار داشت: اولاً محتوای این جلسه به صورت ناقص و مشحون از اغلاط و تحریف‌هاست و فلسفه وجودی این جلسه و مسائلی که در آن گذشته به صورت واضح برای کسی که سخنان آقای منتظری را می‌شنود معلوم نیست. اما به طور کلی باید بگویم صحبت‌هایی که در بیانات آقای منتظری هست به دور از انصاف و همراه با پیش‌داوری‌هایی است که تحلیل اطرافیان موذی و کسانی است که می‌خواستند از موقعیت آقای منتظری استفاده کنند و از سال‌ها قبل به ایشان القاء می‌کردند و من فکر می‌کنم لازم است اهداف این افراد را مورد اشاره قرار دهم.

 

وی در ادامه افزود: اصولاً نسبت‌هایی که آقای منتظری به مرحوم یادگار امام دادند نسبت‌های ناروا و غلطی است و من در برخی مصاحبه‌ها و سخنان قبل گفته‌ام که بیشترین ظلم و جفایی که به مرحوم یادگار امام در خاطرات و سخنان آقای منتظری شده این است که از ایشان یک چهره غیرواقعی نشان داده شده است؛ چرا که ما در سال‌هایی که افتخار همنشینی با یادگار امام داشتیم جز رأفت و رحمت و تلاش برای هموار کردن مسیرهای قانونی و اجرای قانون در کشور از ایشان ندیدیم و همه کسانی که در تحلیل زندگی ایشان دقت کرده‌اند می‌دانند مرحوم حاج احمد آقا در بخش وسیعی از ادوار زندگی روحیه مسالمت‌آمیزی داشته و حتی متهم به سازشکاری با جریاناتی بوده‌اند که مورد سؤال مردم بوده‌اند. بنابراین، هیچ کس تصور نمی‌کند که ایشان یک روحیه خشن و توام با برخوردهای غیرمنضبط و غیرقانونی حتی با مخالفین و معاندین نظام داشته باشند.

 

انصاری تاکید کرد: آنچه در این سخنان به یادگار امام نسبت داده شده قطعاً دور از انصاف و وجدان اخلاقی است و هر کس چنین اظهاراتی می‌کند مطمئناً با اهداف خاص، دروغ و جعل همراه است؛ البته کسی منکر آن نیست که ایشان در همه عرصه‌ها مشاور و مورد اعتماد امام بودند. ایشان کسی بوده که امام در عرصه‌های مختلف از نظر ایشان استفاده می‌کرده‌اند اما هیچ گاه تلاش نکردند و در موقعیتی نبودند که ذهن امام را نسبت به یک مساله مهم قضایی که سرنوشت یک جریان خاص سیاسی کشور به آن پیوند خورده به گونه دیگری منحرف کنند و مطالب را به گونه دیگری منعکس کنند.

 

عضو دفتر امام تاکید کرد: در مورد ادعای آقای منتظری مبنی بر اینکه آقای احمدی (حاکم شرع خوزستان) به جماران آمده و خواسته‌اند از طریق بنده و یادگار امام مطالب خود را با امام مطرح کنند و ما اظهار کرده‌ایم که فقط باید دستبوسی کنند و مطالب را به گونه دیگری منتقل کنند تا جایی که در خاطرم هست، اتفاق این‌چنینی اصلاً وجود نداشته و بنده کوچکتر از آن بودم که در بحثی که یک طرف آن پیغام آقای منتظری بود و یک طرف دیگر آن رفتار قوه قضاییه با زندانیان بوده و ملاقات نیز مربوط به فردی است که واسط قوه قضائیه و آقای منتظری و امام بوده، بخواهم مسیر را تغییر دهم. اصلاً جایگاه و حوزه اختیار و مسئولیت ما اینگونه نبوده است و این نسبت ناروایی است.

 

انصاری یادآور شد: مساله منافقین مساله مهمی در دیدگاه امام بوده است و با توجه به شناخت امام از این جریان در قبل از انقلاب و نیز بعد از انقلاب با حوادث تلخی که رقم زدند و ذهن امام را مشغول کردند، این امر مساله‌ای نبوده که با سخنان ما امام تصمیمات مقطعی یا احساسی نسبت به آن‌ها داشته باشند، بلکه تصمیمات ایشان نشأت گرفته از روح فرهنگ و قضاوت اسلامی بوده. تا جایی که من سراغ دارم ایشان از ابتدای انقلاب تا پایان عمر نسبت به مخالفین دعوت به برخورد در چارچوب مقررات داشتند و با کسانی که به ایشان مراجعه می‌کردند بر عطوفت اسلامی تاکید می‌کردند و پرونده‌های گزارش‌های قوه قضاییه در مورد برخورد با زندانیان حاکی از این است که امام تحت هیچ شرایطی تحت تأثیر احساساتی که برخی مدعیان ادعا می‌کنند قرار نمی‌گرفت.

 

وی گفت: قضیه همراهی منافقین با صدام امری نیست که کسی کتمان کند، قضیه عملیات مرصاد و جنگ رسمی منافقین علیه ایران بعد از پذیرش قطعنامه قابل چشم‌پوشی نیست؛ عملیات آن‌ها قبل از عملیات مرصاد و کشتار حدود ۱۷ هزار نفر انسان انقلابی مؤمن و در جایگاه خدمت به مردم، قابل پنهان کردن نیست و اسناد آن‌ها در موسسه تنظیم و نشر آثار امام موجود است.

 

عضو دفتر امام تصریح کرد: پرونده سیاه منافقین به گونه‌ای نیست که بگوییم کسی با آن‌ها باید از موضع رأفت اسلامی برخورد می‌کرد. اما بنده از نزدیک شاهد بودم و اخوی من که مدتی رئیس سازمان زندان‌ها بودند شاهد است که وقتی خدمت امام می‌رفت امام در مورد منافقین و غیرمنافقین توصیه به رأفت و رحمت اسلامی و برخورد قانونی داشتند.

 

وی گفت: در شرایطی که عناصر وهابی و تکفیری‌ها و داعشی که پدیدآورنده این همه فجایع به نام اسلام هستند و در پاریس منافقین را تأیید می‌کنند، امروز بیرون آمدن چنین نوارها و سخنانی حاکی از این دارد که دست‌هایی که آقای منتظری را از نظام جدا کردند و از ارتباط با امام جدا کردند و ذهن ایشان را از مسائل غیرواقعی آلوده کردند و دفاع ایشان از لیبرال‌ها، منافقین و.. را ایجاد کردند این نوارها را از طریق صداهایی که حتی یک روز با نظام، انقلاب، امام و حتی خود آقای منتظری دوستی نداشته‌اند منتشر می‌کنند و ما یادمان نمی‌رود مصاحبه‌هایی را که این رسانه‌ها در دوره‌ای علیه آقای منتظری پخش می‌کردند و امروز داعیه دفاع از ایشان دارند.

 

انصاری اظهار کرد: ما نمی‌گوییم مردم این نوارها را گوش کنند، چرا که قبلاً هم خاطرات ایشان منتشر شده و مجموع این‌ها حکایت دارد جریانی که قبلاً کار می‌کرده امروز هم اهدافی همچون تفرقه در صفوف ملت و برگرداندن افکار و نیاتی دارد که پیوند مردم و امام را از بین ببرند. البته این حرف‌ها نتیجه عکس دارد و کسی از امام برنگشته است و از اخلاق و منش امام عدول نکرده است.

 

وی گفت: این کارها صحنه‌گردانی برای استکبار جهانی و القاء شبهات است. من ضمن توصیه به اینکه مردم با این سخنان وقت خود را نگذرانند، اما می‌گوییم که سخنان پایانی در این نوار از قول مرحوم آقای اشراقی و... پاسخگوی شبهاتی است که آقای منتظری در این جلسه مطرح کرده و اگر کسی این قسمت پایانی را گوش کند متوجه می‌شود که بسیاری از سخنان آقای منتظری در همان جلسه رد شده است.

 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: ان‌شاءالله در فرصت مناسب به ابعاد مختلف این موضوع کلیدی که از سؤالات جامعه است می‌پردازم و خاطرات مفصلی از ملاقات‌هایی که با آقای منتظری و اطرافیانشان و نیز خاطراتم از اطرافیان ایشان در زندان قبل از انقلاب که آقای منتظری تا آخر از آن‌ها دفاع می‌کرد و دستشان به خون مظلومان آغشته بود بیان خواهم کرد و نیات این افراد در دوران حیات سیاسی‌شان در تخریب چهره‌های خدوم نظام مثل رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله هاشمی، موسوی اردبیلی و... را خواهم گفت.

 

وی افزود: اما تعجب می‌کنم افرادی که از بسیاری از اطلاعات همانند ما آگاهی دارند و می‌دانند آقای منتظری فرد ساده‌لوحی بوده این مطالب را مطرح می‌کنند؛ باید بگویم مظلومیت‌ها و غربت‌هایی که این‌ها نام می‌گذارند خود این‌ها برای آقای منتظری ایجاد کردند و با ترفندها و حیله‌ها ایشان را از پیکره نظام اسلامی جدا کردند.

 

انصاری در ادامه گفت: امیدواریم کسانی که با هر انگیزه‌ای که این کارها را ترویج می‌کنند و خوراک به دست رسانه‌های بیگانه می‌دهند بدانند که آقای منتظری از جدایی از امام هیچ نفعی نبرد، از خاطراتی که مشحون از خلاف واقع و دروغ‌هاست هیچ نفعی نبرده و بعد از این هم اگر کسانی فکر می‌کنند برای ادامه حیات سیاسی خودشان فکر می‌کنند می‌توانند به این مطالب تمسک جویند نفعی نخواهند برد و فقط آب به آسیاب دشمن ریختن است و هر روز که این حرف‌ها مطرح می‌شوند صهیونیست‌ها و کسانی که از نظام سیلی خوردند خوشحال می‌شوند. این کارها خاصیت بیشتری ندارند و عرض خود می‌برند و زحمت ما و کسانی را می‌دارند که به واقعیت زندگی آقای منتظری و اطرافیان ایشان آشنایی کامل دارند.

 

وی با بیان اینکه بنده هیچ‌گاه در زمان ارتباط آقای منتظری با امام و چه در زمان فاصله گرفتن ایشان از امام مایل نبودم مطالبی را در مورد ایشان بیان کنم، گفت: در عین حال هنوز پشت پرده زندگی و خاطرات آقای منتظری حقایق ناگفته است که به موقع باید بیان شود و اگر حرفی زده شود جامعه از اسناد و واقعیات می‌تواند پی ببرد که ایشان به امام، نظام، خود و هوادارانش که افکار پاک و بعضاً بدون اطلاعات دقیق از سیر تاریخی است، ظلم کرده‌اند و امیدوارم کسانی که این نوار را منتشر کرده‌اند متنبه شوند و دیگر تکرار نکنند.

 

انصاری در خصوص مقطع زمانی انتشار این نوار صوتی اظهار کرد: به نظر من طرح این مسائل در موقعیت کنونی در راستای تطهیر و توجیه همنشینی منافقین با جنایتکاران آل‌سعود و انحراف ذهن مردم از نقش آن‌ها در عملیات مرصاد است؛ ضمن آنکه با توجه به اعلام آمادگی رئیس قوه قضائیه برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا در مورد موضوع حقوق بشر بیان این مطالب در راستای سمپاشی و تخریب فضای کنونی است.

 

وی در پایان گفت: طبیعتاً از رسانه‌ای که آبشخور آن پیر استعمار است انتظاری غیر از این نیست که به این مسائل دامن بزند.

 

 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

کلید واژه ها: آیت الله منتظری سازمان مجاهدین خلق


نظر شما :