توضیح مهاجرانی به علم‌الهدی درباره ابومسلم

۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۴ کد : ۵۴۹۵ دیگر رسانه‌ها

در پی طرح مباحثی در مخالفت با نام باشگاه ابومسلم، عطاالله مهاجرانی به آیت‌الله علم‌الهدی - امام جمعه مشهد - یادآور شد که امام رضا علیه‌السلام ۱۱ سال بعد از قتل ابومسلم به دنیا آمد.

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، مهاجرانی در یادداشتی در وبلاگ خود نوشت: جناب آقای علم‌الهدی گفته است: «متاسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند و بار بود که مایه ننگ اسلام است.» ولی ابومسلم سردار پرآوازه ایرانی که نقش تعیین‌کننده در فروپاشی و انهدام سلسله امویان در سال ۱۳۲ هجری داشت، با نیرنگ منصور خلیفه عباسی که از جاذبه فراگیر شخصیت ابومسلم هراسیده بود، به قتل رسید.

مهاجرانی افزوده است: قتل ابومسلم در سال ۱۳۷ هجری، هنگامی که ابومسلم ۳۷ ساله بود، اتفاق افتاد اما امام علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام در سال ۱۴۸ هجری، یعنی ۱۱ سال پس از قتل ابومسلم متولد شده است. چگونه ابومسلم می‌تواند یکی از دشمنان امام رضا(ع) محسوب شود؟ ابومسلم با شعار الرضا من آل‌محمد، سازمان سیاه‌جامگان را سامان داد. او فردی شیعه بود که می‌خواست نظام حکومت اموی را براندازد و برانداخت.

کلید واژه ها: مهاجرانی علم الهدی ابومسلم


نظر شما :