پیش‌بینی هاشمی رفسنجانی از آینده بهزاد نبوی: شبیه آقای پیمان می‌شود

۱۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۳ کد : ۲۳۴۹ از دیگر رسانه‌ها
نکته جالب در خاطرات سال ۶۸ هاشمی، ملاقاتی است که بین بهزاد نبوی و وی در روز بیست و یکم مرداد ماه انجام می‌شود و هاشمی مطلبی را در خصوص آینده سیاسی وی یادآور می‌شود که در ‌‌نهایت بعد‌ها تا حدودی صحت آن روشن می‌شود.

 

بهزاد نبوی از جمله شخصیت​های سیاسی محسوب می‌​شد، که در ابتدای انقلاب و دولت میرحسین موسوی نقش فراوانی را بر عهده داشته است و مدت​های مدیدی سمت وزیر صنایع سنگین را در دولت هاشمی بر عهده داشته است.

 

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز بیست و یکم مرداد ماه سال ۱۳۶۸ نوشته است: «[حمید] میرزاده برای امور کشور آمد. درباره ساختن مدارس و فضای آموزشی و رفع مشکل نان و دارو صحبت شد. از تأخیر صدور حکمش ناراضی است. قرار شد صادر کنم و بالاخره تا ظهر صادر کردم. آقایان [حسن] حبیبی و [عبدالله] نوری و [عطاءالله] مهاجرانی نظرشان این است که تا بعد از معلوم شدن شرح وظایف تأخیر بیفتد.

 

آقای بهزاد نبوی آمد. از محبت‌هایم تشکر کرد و گفت می‌خواهد از کار اجرایی کنار برود و به سیاست بپردازد و شاید به مجلس برود. گفتم اگر کنار باشد و بخواهد کار سیاسی کند، قاعدتاً مزاحمش می‌شوند و نمی‌تواند تحمل کند و می‌شود شبیه آقای [حبیب‌الله] پیمان [رهبر جنبش مسلمانان مبارز]، مگر اینکه کاملاً در جهت موافق حرکت کند که لابد چنین نظری ندارد.

 

پیش از ظهر به نخست‌وزیری رفتم و با مسئولان بخش‌های مختلف نهاد، معارفه به عمل آمد. آقای مهندس موسوی و من صحبت کوتاهی داشتیم و گفتم تا تعیین تکلیف تشکیلات و سمت‌ها، همه در سمت خود بمانند.

 

ظهر آقای [علی‌اکبر] ناطق نوری و چند نفر از نمایندگان همفکرش آمدند. گفتند در جلسه جناح آن‌ها و نیز در جلسه جناح مستقل‌ها، به اتفاق آراء تصمیم این شده که به همه وزرای پیشنهادی من رأی موافق بدهند. خبر خوبی است، اگر عمل شود، قاعدتاً همه رأی خواهند آورد.

 

ظهر خانم مطهری مهمان عفت بود. وضع مسکن خانواده در اینجا خوب نیست. اتاق‌ها کوچک است، چون منزل بالا را دارند تعمیر می‌کنند، ناچار به همین وضع می‌سازیم. عصر با وزرای پیشنهادی جلسه داشتیم. قرار شد درباره برنامه پنج ساله مطالعه کنند و درباره مجلس و کیفیت برخورد با نمایندگان و مسائل دیگر مشاوره شد. شب آقای خامنه‌ای اینجا تشریف آوردند مقداری درباره مسائل جاری کشور مذاکره کردیم و از تمیز و مرتب شدن اینجا اظهار رضایت کردند.»

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: هاشمی رفسنجانی بهزاد نبوی حبیب الله پیمان


نظر شما :