انتقاد روزنامه رسالت از ظریف: تردید در هولوکاست مربوط به احمدی‌نژاد نیست

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۲ کد : ۳۵۵۲ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت از دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه خواسته اگر گله‌ای از سیاست خارجی دولت قبل دارد آن را با دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر در میان نگذارد و نوشته «تردید در هولوکاست مربوط به آن مرد [احمدی‌نژاد] نیست، مربوط به دانشمندان بزرگ اروپایی است.»

 

انبارلویی در یادداشت خود تحت عنوان «هولوکاست؛ افسانه یا واقعیت؟!» نوشته است:

 

برخی معتقدند طرح مسایلی که رژیم صهیونیستی را عصبانی می‌کند درست نیست و یکی از اشکالاتی که به سیاست خارجی دولت نهم و دهم و به ویژه آقای احمدی‌نژاد وارد می‌کنند این است که چرا مساله هولوکاست را مطرح کرد؟ این موضوع رژیم صهیونیستی را تحریک کرد تا به حجم فعالیت‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی بیفزاید و لابی‌های خود را، هم در ۱+۵ و هم در شورای امنیت سازمان ملل و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعال کند.

 

در دلسوزی این جماعت شکی ندارم اما در درایت و هوشمندی و شجاعت آن‌ها تردید وجود دارد. باید دید چرا رژیم صهیونیستی از انکار یا تردید در هولوکاست وحشت دارد؟ اگر در کشتار ۶ میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم تردیدی نیست چرا در ژوئیه ۱۹۹۰ قانونی در فرانسه به تصویب می‌رسد که هرگونه تردید درباره هولوکاست جرم تلقی می‌شود؟! و بعد این قانون را علاوه بر فرانسه بر کل اروپا تسری دادند.

 

اگر صهیونیست‌ها در تعداد کشته‌های یهودی در جنگ جهانی دوم قدری تخفیف می‌دادند و آن را ۶ میلیون اعلام نمی‌کردند، مجبور به تصویب چنین قانونی نمی‌شدند. بالاخره در جهان مترقی و متمدن امروز واژه‌هایی در علم تاریخ پیدا می‌شود از جمله «حقیقت‌یابی»، «تحقیق و بررسی»، «مطالعات موردی» و... آن‌ها نمی‌دانند با این واژگان چه کنند.

 

لذا وقتی کار به رسوایی می‌کشد مجبورند دانشمندان و نام‌آورانی چون پروفسور روژه گارودی، پروفسور روبرفورسیون و پروفسور کریستوفرسون را به دلیل تحقیق در چند و چون هولوکاست به زندان بیفکنند. آن وقت که پروفسور کریستوفرسون در کتاب «دروغ آشویتس» ادعای هولوکاست را زیر سوال می‌برد احمدی‌نژاد و دیپلمات‌های دولت هم اصلا به این مفاهیم فکر نمی‌کردند.

 

اسلام و قرآن به موضوع هولوکاست حساس است، آن را انکار نمی‌کند. هولوکاست چیزی نیست که بشود آن را پنهان کرد و از نگاه تاریخ و مورخان، آن را پوشاند. خداوند، آن را در سوره بروج افشاء کرده است و متاسفانه نام صهیونیست‌ها به عنوان عامل اصلی کشتار ثبت شده است. قرآن زنده زنده سوزاندن مسیحی‌ها را به جرم اینکه دین یهود را بر نمی‌تافتند افشاگری می‌کند و این باعث ننگ صهیونیست‌هاست.

 

حال بر گردیم به اصل هولوکاست؛ به فرض، اگر نه در تعداد، نه در زمان و نه در مکان هولوکاست تردید نکنیم، باید گفت این حادثه بر اساس روایت‌کنندگان آن در آلمان یا در اروپا رخ داده است. هیچ یهودی در هیچ یک از قاره‌های جهان جز اروپا کشته نشده. چرا اروپایی‌ها برای جبران این فاجعه و جبران مظلومیت کشتار یهودیان در یک کشور اروپایی مثلا در خود آلمان یکی دو ایالت را در اختیار آن‌ها قرار ندادند تا از سراسر جهان آنجا بیایند و دولتی را مثل همین دولتی که در سرزمین‌های اشغالی بر پا کرده‌اند، سامان دهند.

 

سوالی که رئیس‌جمهور سابق کشورمان در مورد هولوکاست کرده بود و هم غرب و هم رژیم صهیونیستی را عصبانی کرد، این بود: «اگر هولوکاست واقعیت دارد دولت آلمان نازی عامل آن بوده است، چرا باید مردم فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند، چرا یکی دو استان از آلمان و اتریش به صهیونیست‌ها واگذار نشد تا آن‌ها در آنجا زندگی کنند، اگر هم واقعیت نداشته چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم نمایی کرده و خود را طلبکار همه دنیا می‌دانند؟» این سوال در صغری و کبری خود طوری طراحی شده است که راه گریزی برای غرب و صهیونیست‌ها باقی نمی‌گذارد. تاکنون هم به آن پاسخ نداده‌اند و چون پاسخی ندارند، شروع کرده‌اند به قیل و قال و جیغ و داد دیپلماتیک!

 

اخیرا آقای ظریف در شبکه اجتماعی توئیتر سال نوی یهودیان را تبریک گفته است. دختر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا خانم نانسی پلوسی از ایشان تشکر کرده است و گفته «سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین‌تر می‌شود.» آقای ظریف هم در پاسخ گفته است «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد رفته است!»

 

به نظر می‌رسد این پاسخ خیلی دیپلماتیک نیست. پیش فرض چنین پاسخی آن است که نباید صهیونیست‌ها را عصبانی کرد! صهیونیست‌ها اکنون از بیداری اسلامی به اندازه کافی عصبانی هستند و در حال حاضر با کمک تکفیری‌ها در سوریه دست‌اندرکار خلق هولوکاست جدیدی هستند.

 

آنجا افراد را به اسم تکفیری‌ها زنده زنده می‌سوزانند، سر کشیش مسیحی را زنده زنده در برابر دوربین‌ها می‌برند. ۷ میلیون سوری را آواره کرده‌اند و یک جنگ کثیف تروریستی را به ملت سوریه تحمیل کرده‌اند. آن‌ها در این جنگ کم آورده‌اند و می‌خواهند از ناوگان آمریکا درمدیترانه و خلیج فارس، کشور سوریه را با بمب و موشک شخم بزنند.

 

آقای ظریف باید مواظب حرف زدن خودش باشد. اولا تردید در هولوکاست مربوط به آن مرد نیست، مربوط به دانشمندان بزرگ اروپایی است. ثانیا آن مرد ۸ سال رئیس‌جمهور مملکت و رئیس دیپلماسی کشور بود و شما هم در دولت او یک دیپلمات بودید، لذا باید از او با احترام یاد کنید. ثالثا: نام او پشت رهبران صهیونیست را به لرزه در آورد آن هنگام که در لبنان صفوف فشرده مردم لبنان به استقبال او رفته و او رفت در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی، به نمایندگی از ملت ایران و مسلمانان جهان اقتدار ایران و جهان اسلام را به رخ رژیم صهیونیستی کشید و از مردم آن سامان به دلیل جنگ پیروز ۳۳ روزه تجلیل کرد. رابعا: قرار نیست وزیر خارجه اگر گله‌ای از سیاست خارجی دولت قبل دارد آن را با خانم کریستی پلوسی دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر در میان بگذارد.

 

او باید مراعات عزت، حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی را بنماید و از همه مهم‌تر حافظ اقتدار ملی ایرانیان در برابر مشتی تبهکار صهیونیست باشد.

 

 

شریعتمداری: ظریف قلم به تقدیر از احمدی‌نژاد بچرخاند!

 

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز هفته گذشته در یادداشتی نوشت: «منظور آقای ظریف از «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد» آقای دکتر احمدی‌نژاد است و این اشاره ضمن آنکه اهانت به رئیس‌جمهور سابق و دور از انصاف و آداب دیپلماتیک است، با واقعیت نیز همخوانی ندارد. زیرا هولوکاست اگرچه -آنگونه که خواهد آمد- فقط یک افسانه ساخت صهیونیست‌هاست ولی دکتر احمدی‌نژاد با طرح یک سؤال هوشمندانه، پاشنه ‌آشیل صهیونیسم بین‌الملل را نشانه رفته و پرسیده بود؛ اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، آلمان نازی عامل آن بوده است، بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند و چرا یک یا دو استان از آلمان و اتریش به صهیونیست‌ها واگذار نشده است؟ و چنانچه واقعیت نداشته باشد، چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم‌نمایی کرده و خود را از همه دنیا طلبکار می‌دانند؟ احمدی‌نژاد با این سؤال منطقی که هیچ یک از دیپلمات‌های مدعی، جرأت و یا هوشمندی لازم برای طرح آن را نداشته‌اند، مشروعیت جعلی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و از این زاویه درخور تقدیر و تحسین فراوان است. آیا جناب آقای ظریف برای این پرسش علمی و منطقی پاسخی دارند؟ اگر دارند، بفرمایند! و اگر پاسخی ندارند- که ندارند- انتظار آن بوده و هست که زبان و قلم به تقدیر از آقای احمدی‌نژاد بچرخانند و نه اهانت به ایشان و دلداری - البته ناخواسته - به دشمنان که مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است!»

 

محمدعلی رامین، دبیرکل بنیاد جهانی هولوکاست هم در یادداشتی که سایت مشرق منتشر کرد، خطاب به ظریف نوشت: «پرسشگری ملت ایران در باره تاریخ‌نگاری رسمی پیروزمندان جنگ‌های اول و دوم اروپا و تشخیص بازخوانی پرونده جنایات واقعی «متحدان» و «متفقان» علیه یک دیگر و حتی علیه «ملل بی‌طرف» و نیز بررسی مدعاهای دو طرف جنگ برای روشنگری در واقعیت‌های مدعای هولوکاست، در راستای حمایت از مظلومان و مجازات ظالمان، یک وظیفه انسانی برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایات است؛ شما می‌توانید افکار عمومی جهان را برای احقاق حقوق ملت خودتان، از جمله مرگ مظلومانه میلیون‌ها هموطن شما بر اثر غارت مواد غذایی و تحمیل قحطی ساختگی توسط متفقین، در‌‌ همان مقطع فرضی هولوکاست بسیج کنید؛ شما نماینده ملتی هستید که هرگز در کشتارهای وحشیانه جنگ‌طلبان غربی علیه بشریت مشارکت نداشته‌اند؛ چرا باید در برابر یک دخترک یهودی طرفدار ۷۰ سال جنایات یهودیان در فلسطین، احساس خودکم‌بینی داشته باشید؟»

کلید واژه ها: جواد ظریف هولوکاست


نظر شما :