پیام محمدرضا عارف به مناسبت سالگرد بمباران سردشت

۰۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۰ کد : ۳۳۲۳ از دیگر رسانه‌ها
به مناسبت بیست و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت دکتر محمدرضا عارف نامه‌ای به مردم این شهر نوشت.

 

متن این نامه به این شرح است:

مردم صبور، نجیب و مقاوم سردشت

هفتم تیرماه یادآور مظلومیت و ایثار و رشادت‌های شما مردم عزیز در برابر اعمال غیرانسانی و ددمنشانه دشمن بعثی و حامیان آن است. روزی که عفریت مرگ و نابودی بر فراز آسمان نورانی شهرتان به پرواز درآمد و با‌‌ رها کردن گازهای کشنده صد‌ها نفر از بهترین‌های ملت عزیزمان را مظلومانه بر توسن شهادت نشاند و ‌هزاران نفر را مجروح و داغدار کرد.

 

این حادثه نشان داد که علم و فناوری نیز بدون لحاظ ایمان و اخلاق و انسانیت جز ویرانی و مرگ هیچ ارمغانی برای بشریت ندارد و متاسفانه این همه با سکوت مدعیان حقوق بشر همراه بوده و هست. بدون تردید یادآوری این شقاوت نه ‌تنها برای مردم عزیز ایران تکان‌دهنده است بلکه قلب‌های همه آزادگان را در جهان مالامال از رنج و اندوه می‌کند.

 

اینجانب بیست و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سرافراز را به مردم ایران و به‌خصوص بازماندگان و آسیب‌دیدگان این واقعه ناگوار تاریخی تسلیت گفته و برای جان‌باختگان آن علو درجات و برای جانبازان و خانواده‌های آنان صبر و اجر آرزومندم. امیدوارم این روز تلخ نمادی برای مبارزه همگانی به‌ویژه نهادهای مسئول و دولت‌های مدعی در جهت مبارزه علمی با جنایات جنگی و پدیده شوم به‌کارگیری از سلاح‌های غیرمتعارف و کشتار جمعی شود. همچنین امید دارم توجه و تمرکز ویژه مسئولان به شهرستان مظلوم سردشت و زدودن غبار محرومیت از آن، ایفای حداقل دین به مردم صبور این منطقه باشد.

محمدرضا عارف

 

 

منبع: روزنامه بهار

کلید واژه ها: محمدرضا عارف بمباران سردشت


نظر شما :