سرلشکر فیروزآبادی: یک کرد اهل تسنن طراح عملیات فتح خرمشهر بود

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۲۱۷ از دیگر رسانه‌ها
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه دفاع مقدس نقاط عمیق و دست‌نیافتنی زیادی دارد که باید آن را به جامعه منتقل کرد، گفت: دفاع مقدس نوری است که باید رسانه‌های مختلف و به ویژه خبرگزاری دفاع مقدس آن را به جامعه متصل کنند تا همه از عطر و نورانیت آن بهره‌مند شوند.

 

سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه بایستی ابعاد مختلف زندگی و حالات رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های معززشان اطلاع‌رسانی شود، گفت: هر عنوان و مساله ای که به دفاع مقدس مربوط می‌شود، جز وظایف خبرگزاری دفاع مقدس است. در دفاع مقدس همه ملت ایران حضور داشته‌اند و از همه تخصص‌ها و توان ایران کمک گرفته شد و همه اقشار جامعه ایران و از همه پیروان مذاهب در آن شرکت داشته‌اند؛ بنابراین خبرگزاری دفاع مقدس بایستی درباره امام(ره)، شهدا، خانواده آنان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و تک تک عملیات‌ها و نقاط جغرافیایی جنگ و... اطلاع‌رسانی کند.

 

وی افزود: به عنوان نمونه از رشادت‌های آن خواهر گیلانغربی که یک تنه با دست خالی توانست چند سرباز مسلح عراقی را اسیر کند یاد و یا از دلاورمردی‌های کسانی چون شهید بابایی، شهید شیرودی که در جنگ حماسه‌های بزرگی خلق کردند و از شهدای خلاقی مثل شهید خرازی، شهید همت و شهید حسن باقری که واقعا معلمان اخلاق جامعه اسلامی هستند، این خبرگزاری می‌تواند اطلاع‌رسانی کند.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح کشور با نقل خاطره‌ای از یک پدر شهید ادامه داد: من به دیدار یکی از خانواده‌های شهدا رفتم، دیدم که دیوار خانه‌شان سقاخانه است و هزینه آب را نیز خودشان پرداخت می‌کنند. از این پدر شهید درباره این سقاخانه سئوال کردم و او تعریف کرد که پسرش فرمانده گردان بوده است و یک روز پتوهای همه رزمندگان را بدون اینکه آنان بفهمند جمع کرده و در رودخانه دز با یکی از همراهانش شسته است. وقتی که کار این شهید بزرگوار تمام شد و در گوشه‌ای برای رفع خستگی نشسته بود، بر اثر گرمای خوزستان از خدا خواسته است که چه می‌شد اگر یک هندوانه‌ای می‌رسید و عطش و گرما را با آن رفع می‌کردند. می‌گفت این جمله شهید تمام نشده بود که او مشاهده کرده است یک هندوانه روی رودخانه دز به سمتش می‌آید.

 

وی با بیان اینکه شیرینی خاطرات دفاع مقدس باید به کام ملت ایران نیز بنشیند، بیان داشت: چقدر این خاطرات و حوادث شیرین و دلنشین است. اینکه رهبر انقلاب فرمودند ده‌ها سال نخبگان باید کار بکنند که فرهنگ دفاع مقدس بتواند تدوین بشود، به همین مسائل اشاره دارد.

 

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: دفاع مقدس مسائل بسیار عمیق و بزرگی دارد. اینکه ارتباط رزمندگان با امام زمانشان چه بود و چه اتفاقاتی افتاده است و در کجا امام(عج) امداد و کمک کرده‌اند و آنان را در جنگ یاری کرده‌اند، این‌ها مواردی است که می‌تواند بسیار درس‌آموز و انسان‌ساز باشد.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در ساماندهی نیروهای ایران در زمان فتح خرمشهر اظهار داشت: رهبر عزیزمان در آن زمان وظیفه سازماندهی نیروهای مسلح را برعهده داشتند و ایشان روز سوم و چهارم جنگ به عنوان یک بسیجی رفتند و ستاد فرماندهی جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کردند که شهید چمران فرماندهی آن را به عهده داشت.

 

عضو شورایعالی امنیت کشور افزود: رهبری در جنگ اولا مقاومت را سازماندهی و بعد نیروهای ارتشی و سپاهی را هدایت کردند؛ توقف صدام در خط مقدم جبهه با حضور و هدایت رهبری بود که اتفاق افتاد. این‌ها خیلی چیزهای مهمی است که هنوز شکافته و گفته نشده است.

 

وی تصریح کرد: در دل فرماندهان و رزمندگان و خانواده‌های آنان حرف‌ها و ناگفتنی‌های بسیار زیادی وجود دارد و همانطور که گفتم دفاع مقدس نور است که خبرگزاری دفاع مقدس می‌تواند این نورانیت و عطر را به جامعه انتقال دهد تا همه از آن بهره‌مند شوند.

 

فیروزآبادی در انتهای این گفت‌وگو با اشاره به یکی از ناشنیده‌های دفاع مقدس گفت: یک ناشنیده دفاع مقدس و فتح خرمشهر این است که در فتح خرمشهر یک برادر اهل تسنن از کردستان از ارتش به نام امیراقبال محمدزاده طراح عملیات خرمشهر بود که من به همه برادران اهل تسنن سلام و عرض ارادت می‌کنم و به امیراقبال محمدزاده نیز این پیروزی را تبریک عرض می‌کنم.

کلید واژه ها: سرلشکر فیروزآبادی فتح خرمشهر آزادی خرمشهر


نظر شما :