درهای کاخ مروارید به روی مردم باز می‌شود

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۸ کد : ۴۲۴۱ از دیگر رسانه‌ها
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: کاخ مروارید به اداره کل میراث فرهنگی استان البرز واگذار شد.

 

ابوالفضل عبیدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: واگذاری کاخ مروارید از دو سال گذشته توسط مجموعه میراث فرهنگی استان در حال پیگیری بود که در سال جاری نتیجه داد. بر این اساس با دستور دادستان عمومی و انقلاب استان البرز ابلاغیه واگذاری این مکان تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان صادر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: از این پس کاخ مروارید کرج به تملک میراث فرهنگی درمی‌آید و حفاظت و بهسازی این سرمایه ملی به عهده این نهاد خواهد بود. با این ابلاغ به زودی شاهد گشوده شدن درهای این کاخ تاریخی به روی عموم مردم خواهیم بود

 

عبیدی تصریح کرد: کاخ مروارید از بناهای پیش از انقلاب است و بخشی از تاریخ و حوادث آن دوران را در خود جای داده است. بازدید از این کاخ می‌تواند در آشناسازی مردم به ویژه نسل‌های جوان با تاریخ پیش از انقلاب بسیار تاثیرگذار باشد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز یادآور شد: پیش از این کاخ در تملک بنیاد مستضعفان بود و قرار بود با مصوبه ماده پنج شهرداری تغییر کاربری داده شود که خوشبختانه با اعتراض مردم و مخالفت شورای عالی شهرسازی مواجه شد و این مصوبه اجرایی نشد.

 

وی بیان کرد: حراست و حفاظت از فضاهای تاریخی که بخشی از فرهنگ و گذشته کشور را در خود جای داده‌اند، وظیفه ارگان یا فرد خاصی نیست بلکه همه مردم در این خصوص مسئول هستند و نباید اجازه دهند بی‌توجهی برخی به سرمایه‌های ملی آسیب وارد کند.

کلید واژه ها: کاخ مروارید


نظر شما :