تصاویر دیده نشده از خاندان پهلوی

۱۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۲ کد : ۵۱۲۰ تاریخ مصور
تاریخ ایرانی: عکاسان خارجی بسیاری از خانواده سلطنتی ایران عکس گرفتند که به آرشیو خبرگزاری‌ها سپرده شدند و از دید ایرانیان پنهان ماندند. این گزارش تصویری حاصل جستجو در آرشیو خبرگزاری آلمان است که دویچه‌وله منتشر کرده است. عکس‌هایی از تاریخ دیده نشده ایران.

 

محمدرضا پهلوی هنگام بازدید از مدرسه سوارکاری اسپانیایی‌ها در وین پایتخت اتریش. عکاس: فرانس وتاوا، ۱۷ مه ۱۹۶۰.

 

سفر رسمی محمد‌رضا پهلوی به دانمارک در کنار فردریک چهارم، پادشاه وقت دانمارک و ملکه اینگرید به همراه پرنسس آنه ماری و بندیکته در قصر فردنزبورگ. سال ۱۹۵۹.

 

سفر محمد‌رضا پهلوی به دانمارک. استقبال ملکه اینگرید از پادشاه ایران در قصر فردنزبورگ. (عکاس: آلن موئه)

 

ادای احترام نظامی فردریک چهارم پادشاه دانمارک در مقابل محمدرضا پهلوی در فرودگاه کپنهاگ. (عکاس: اگون انگمن)

 

حرکت محمد‌رضا پهلوی، پادشاه ایران و فردریک چهارم پادشاه دانمارک در فرودگاه به سمت استقبال‌کنندگان. (عکاس: اگون انگمن)

 

سفر تفریحی محمدرضا پهلوی و فرح دیبا به سنت موریس در سوئیس در سال ۱۹۶۸.

 

گفت‌وگوی خصوصی محمدرضا پهلوی و روزولت، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در کنفرانس تهران که در روزهای ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳ برگزار شد. در این کنفرانس چرچیل، نخست‌وزیر بریتانیا و ژوزف استالین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز حضور داشتند.

 

دیدار محمدرضا پهلوی، با هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۴۹. به نوشته رسانه‌های آمریکایی، شاه جوان ایران در این دیدار از صنایع، نحوه کشاورزی صنعتی، مراکز آموزشی و نظامی آمریکا بازدید کرد و با نحوه کار آن‌ها آشنا شد.

 

گفت‌و‌گوی مطبوعاتی محمد‌رضا پهلوی در سفر به پاریس در سفارت ایران. ۲۹ مه ۱۹۵۹.

 

مراسم تاجگذاری محمدرضا پهلوی در روز ۲۶ اکتبر ۱۹۶۷. عکاس: هربرت رووان

 

گذراندن تعطیلات زمستانی محمدرضا پهلوی، فرح دیبا به همراه رضا و فرحناز در سنت موریس سوئیس.

 

سفر ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران در روز ۳۰ مه ۱۹۷۲ حین عبور از خیابان‌های تهران و استقبال مردم.

 

سفر ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به ایران. بازگشت از مراسم ادای احترام در آرامگاه رضا‌شاه در روز ۳۱ مه ۱۹۷۲. نفر سمت راست، محمودرضا پهلوی، برادر محمدرضا پهلوی، پادشاه ایران است. این آرامگاه پس از انقلاب اسلامی توسط حجت‌الاسلام صادق خلخالی ویران شد.

 

استقبال محمدرضا پهلوی و فرح دیبا، ملکه ایران از برنهارد تسور لیپه بیسترفلد، همسر ملکه هلند حین جشن‌های دو هزار و پانصد ‌ساله. پرنس برنهارد پدر بئاتریکس، ملکه هلند بود. ملکه هلند اخیرا کناره گرفت و پسرش ویلهام آلکساندر جانشین وی شد.

 

فرح دیبا در روز ۲۶ اکتبر ۱۹۷۹ در مقابل بیمارستان مرکز پزشکی کرنل در نیویورک آمریکا. ملکه پیشین ایران در روز تولد همسرش با یک گل سفید به ملاقات او می‌رود. محمدرضا پهلوی در این بیمارستان پس از عمل جراحی در رابطه با بیماری سرطان دوران نقاهت را می‌گذراند.

کلید واژه ها: محمدرضا شاه


نظر شما :