غواص شهید دست‌بسته

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۳ کد : ۵۰۸۶ تاریخ مصور
در حاشیه نشست خبری سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح که صبح امروز در معراج شهدای تهران برگزار شد، پیکر مطهر یکی از شهدای غواص و خط‌شکن دست‌بسته در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت.

 

باقرزاده در این نشست خبری گفت: پیکرهای این شهدا را در کنار پیکرهای شیعیان عراقی کشته شده توسط صدام پیدا کردیم. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین تاکید کرد: همه غواصان و خط‌شکنان زنده به گور نشده‌اند. چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد. وی افزود: این شهدا از اروند و سپس ام الرصاص عبور کردند و در نقطه‌ای که پیدا شدند تا خط مقدم، ۱۵ کیلومتر فاصله داشت. اینان خط‌شکن بودند.

 

سردار باقرزاده تصریح کرد: مردم محلی ماجرای شهادت غواصان و خط‌شکنان را اینگونه برای ما تعریف کردند که برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند که زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آن‌ها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آن‌ها به جای تحویل به خانواده‌هایشان آنجا دفن کرده بودند.

 

 

در ادامه تصاویر خبرگزاری تسنیم از پیکر مطهر این شهید آمده است.

 

 

















کلید واژه ها: کربلای 4 سردار باقرزاده


نظر شما :