واکنش داریوش ارجمند به پیامک‌های طنز درباره شریعتی: شوخی‌کنندگان در تاریخ دفن می‌شوند

۱۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۷ کد : ۲۹۳۵ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: داریوش ارجمند، بازیگر مطرح سینما در گفت‌وگویی با جام‌جم درخصوص پیامک‌هایی که درباره دکتر علی شریعتی ساخته و رد و بدل می‌شود، معتقد است: «در طول تاریخ با بسیاری از بزرگان از این دست شوخی‌ها کرده‌اند، اما آن شوخی‌کننده در تاریخ دفن شده به این خاطر که جرأت نوشتن اسم خود را ندارد.» در بخشی از این گفت‌وگو آمده است:

 

مشهور است که شما شاگرد دکتر شریعتی بودید، هم در دانشگاه فردوسی مشهد و هم از نظر فکری. اخیرا پیامک‌هایی طنزی با عنوان دکتر علی شریعتی میان مردم رد و بدل می‌شود، می‌خواستم بدانم عکس‌العمل شما به این پیامک‌ها چه بوده؟ برایتان از این پیامک‌ها آمده است؟

 

بله، به ما هم رسیده!

 

 

عکس‌العمل شما بعد از دیدن آن‌ها چیست؟

 

هیچ عکس‌العملی نسبت به آن‌ها ندارم، بخصوص که من جمله به جمله مطالب کتاب‌های دکتر شریعتی را می‌دانم و بار‌ها خوانده‌ام.

 

 

فکر می‌کنید چرا این پیامک‌ها را علیه شریعتی​ ساخته‌اند؟

 

این خصیصه ویران‌سازی است. علاقه به ویران کردن یک بنا، یک شخصیت، تفریح بیکاره‌هاست که البته خیلی بچگانه و گاه احمقانه است و هیچ کاربردی ندارد برای این ‌که در طول تاریخ با بسیاری از بزرگان از این دست شوخی‌ها کرده‌اند، اما آن شوخی‌کننده در تاریخ دفن شده به این خاطر که جرأت نوشتن اسم خود را ندارد، یک غلط زیادی در سر خود دارد ولی نمی‌تواند اسمش را بنویسد. فرق او با دکتر شریعتی این است که دکتر پای آنچه گفته اسمش هست و به گفته خودش مسئول تمام حرف‌هایی است که در زندگی خود زده است. این پیامک‌ها یعنی شریعتی زنده است و حضور دارد، یعنی وقتی می‌خواهند مطلبی را به مردم به عنوان حرف راست و حق بقبولانند به وی نسبت می‌دهند حتی اگر یک جوک باشد. پس جایگاه رفیع خود را در دل جامعه دارد.

 

 

تا حالا از این پیامک‌ها خنده‌تان گرفته یا ناراحت شده‌اید؟

 

اصلا ناراحت نشده‌ام، من خنده‌ام می‌گیرد. محال است با این کار‌ها عصبی بشوم. دکتر علی شریعتی آنقدر بزرگ هست و تمام کسانی که ادای او را در می‌آورند هم هنوز به گرد پایش نرسیدند.

کلید واژه ها: داریوش ارجمند شریعتی


نظر شما :