شهر نو آتش گرفت

۱۱ بهمن ۱۳۵۷
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۲:۴۹ کد : ۴۹۳۷ کاغذ اخبار
اطلاعیه از منزل حضرت آیت‌الله طالقانی

 

به تحریک عمال مزدور و کثیف رژیم، صاحبان قمارخانه‌ها و باج‌گیرهای محل عده‌ای از برادران معصوم و بی‌خبر مسلمان را به تهاجم به قلعه شهر نو واداشته‌اند و از این کار چه توطئه جدیدی را علیه جنبش انسانی رهایی‌بخش و اسلامی مردم بر می‌دارند معلوم نیست ولی چون بهرحال ساکنین این قلعه که از محکومین نظام فاسد استعمار و استبدادی طولانی این جامعه‌اند و بهرحال بایستی مصون از هرگونه تعرضی باشند و در فرصت‌های مناسب با الهام از مکتب رحمت و کرامت انسانی اسلام هدایت و ارشاد شوند و به زیور توبه آراسته و به جامعه برگردند، لازم است تمام برادران ایمانی از دستاویز شدن این توطئه ناجوانمردانه پرهیز کرده و دست توطئه‌سازان را نظیر دیگر وقایع باز کنند.

 

مردم: آتش زدن محله بدنام درست نبود

 

خبرنگار ما روز گذشته در حالیکه هنوز تعدادی از خانه‌های محله بدنام در آتش می‌سوخت با چند تن از زنان این محل که برای بردن وسائل خود در تلاش بودند صحبت کرد. یکی از آن‌ها به نام «شهلا» گفت: من نمی‌دانم چه کسانی اینجا را آتش زدند، هر کس که این کار را کرده ما را دوباره به آتش کشید. ما که از بخت بد تن به این کار سیاه دادیم شب و روز در آتش می‌سوختیم. ما مجبور بودیم برای پر کردن شکم خودمان تن به کاری دهیم که برایمان رنج‌آور بود، اما حالا که هیچ راهی و هیچ جایی در بین مردم نداریم خانه‌های ما را هم آتش زدند. حالا نه پایگاهی داریم و نه نانی برای خوردن.

 

«تامارا» یکی دیگر از زنان محله بدنام گفت: حالا تکلیف ما چیست که این بلا را به سرمان آورده‌اند. کجا برویم و از کجا بخوریم. ما که خودمان نمی‌خواستیم «اینکاره» بشویم. جامعه ما را به این کار وادار کرد.

 

پس از این گفتگو خبرنگار ما با چند تن از طبقات مختلف مردم درباره آتش زدن «شهر نو» به گفتگو نشست.

 

آقای مراد-ک: من به درستی نمی‌دانم چه کسی آنجا را آتش زده. ولی هر کس مرتکب این عمل شده اشتباه بزرگی کرده است. چون در واقع با این عمل فحشاء را از یک مرکز زیر کنترل به داخل شهر اشاعه می‌دهد.

 

یک دانشجو: من این عمل را محکوم می‌کنم، چون دور از مسائل انسانی و عاطفی است. این عمل اجتماع را تهدید می‌کند. مطمئناً بعضی از زنان ساکن این محله در شهر خانه دارند. بنابراین مرکز نابود شده جای خود را به مراکز متعدد ولی کوچک در سطح شهر می‌دهد.

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: شهر نو قلعه زاهدی


نظر شما :