آلات جدید شکنجه در زندان کمیته کشف شد

۲۶ تیر ۱۳۵۸
۲۶ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۰ کد : ۴۵۱۴ کاغذ اخبار
آلات جدید شکنجه در زندان کمیته کشف شد
در زندان کمیته آلات شکنجه جدیدی کشف شد که موارد استفاده آن هنوز مشخص نشده است. هاشم صباغیان، وزیر کشور، دیروز در یک مصاحبۀ مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی دربارۀ کشف مقداری از آلات شکنجه ساواک توضیحاتی داد.

 

وی گفت: پس از اینکه زندان‌های ساواک به دست دادگاه انقلاب افتاد، از شهربانی درخواست شد که تجسس و جست‌وجوی بیشتری را در زندان‌ها آغاز کند. در این تجسس‌ها مقداری آلات شکنجه در زندان کمیته کشف شد که تاکنون موارد استفاده بعضی از این آلات معلوم نشده. قرار است دادستان انقلاب از اعضای ساواک که هم‌اکنون در زندان بسر می‌برند، تحقیقاتی درباره آلات شکنجه مکشوفه به عمل آورد.

 

 

کشف‌ آلات

 

بر اساس گزارش خبرنگار ما، در زندان کمیته آلات شکنجه بسیار مدرن و مخوفی وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب به دست مبارزان و مجاهدانی که خود سال‌ها به وسیله آن‌ها شکنجه شده بودند، کشف و پس از فیلمبرداری نحوه کاربرد آن‌ها از طریق سیمای جمهوری اسلامی به وسیله معینی یکی از مجاهدان که سال‌ها زندانی ساواک و تحت شکنجه بوده است، تشریح شد. از جمله این آلات می‌توان از آپولو، کابل، دستگاه‌های شوک الکتریکی، ناخن‌کش و دستبند قپانی نام برد که آلات مکشوفه جدید از این سری آلات نیست و موارد استفاده آن‌ها باید توسط متخصصین ساواک مشخص شود.

 

 

روزنامه بامداد

کلید واژه ها: شکنجه کمیته مشترک ضد خرابکاری


نظر شما :