سینماها مصادره شدند

۲۴ فروردین ۱۳۵۹
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۱ کد : ۴۲۱۵ کاغذ اخبار
سینماها مصادره شدند
روز گذشته علی قدوسی دادستان کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران دستور ضبط کلیه سینماهای کشور را طبق حکم زیر صادر کرد:

دادستانی کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران درصدد رفع فساد و فحشاء در کلیه سطوح است، و اماکن فرهنگی قابل استفاده عموم باید در اختیار ارگان قابل اعتمادی باشد تا جنبه پیشرفت دین مبین اسلام تقویت گردد و در ضمن منافع حاصل از این اماکن در اختیار بهبود فرهنگ یا شرایط زیستن مستضعفین قرار گیرد.

 

در اجرای این منظور، به بنیاد مستضعفین اجازه داده می‌شود که به تشخیص آن بنیاد با رعایت کامل موازین شرعیه نسبت به در اختیار گرفتن سینماهای کشور اقدام لازم به عمل آید. مقتضی است نتیجه اقدامات در هر مورد به دادستانی کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران گزارش شود.

دادستان کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران ـ علی قدوسی

 

بنا به گزارش گزارشگر اطلاعات حکم فوق از طرف دادستان کل ایران در پی اخطارهای پی در پی که از طرف این دادستانی به صاحبان سینما‌ها در ادامه فیلم‌های خوب فرهنگی با محتوای قابل نمایش داده شده بود صادر شد. به این ترتیب از این پس کلیه سینماهای کشور به تدریج در اختیار بنیاد هنری مستضعفین که از حدود یک سال پیش با در اختیار گرفتن چند سینما از جمله: شهر فرنگ، شهر قصه، آفریقا (آتلانتیک) پولیساریو (پولیدور)، فلسطین و چند سینمای دیگر در تهران و شهرستان‌ها کار خود را آغاز کرده است قرار خواهد گرفت.

 

این بنیاد هنری از شروع فعالیت‌های خود در سینماهای مصادره شده در طول سال گذشته فیلم‌هایی چون: زد، بپا خیز آفریقا، شهادت، هیچ کس نمی‌تونه مثل من کارگردانی کنه، فاشیست‌ها، حکومت نظامی، سقوط دیکتاتور، هفت سامورایی، بساز و بفروش، ۱۲ صندلی، جنگ اطهر، در سو اوزالا، خاطرات تابستان، فریاد الجزایر، سگ ولگرد و چند فیلم دیگر را به نمایش گذاشته است.

 

 

روزنامه اطلاعات 

کلید واژه ها: سینما مصادره


نظر شما :