تابوت قاتل کندی به حراج گذاشته می شود

۱۸ آذر ۱۳۸۹ | ۰۰:۳۱ کد : ۲۳ تاریخ جهان
تابوت قاتل کندی به حراج گذاشته می شود

 

تاریخ ایرانی: تابوتی که جنازه قاتل "جان اف کندی" رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در آن قرار داده شده بود، به حراج گذاشته می شود.

 

به گزارش بی بی سی، " لی هاروی اسوالد"، مردی است که به رییس جمهور اسبق ایالات متحده شلیک کرد و او را به قتل رساند،جسد اسوالد به مدت بیست سال در این تابوت که جنس آن از چوب صنوبر است نگهداری شده است.

 

بیوه اسوالد در سال 1981 تقاضای نبش قبر او را داد تا مطمئن شود که آیا جنازه همسرش در تابوت قرار گرفته است یا خیر.بعد از نبش قبر، جنازه بار دیگر در تابوت کوچک دیگری قرار گرفت و درهمان محل قبلی خود یعنی قبرستان تگزاس به خاک سپرده شد.

 

دست اندرکاران حراج می گویند که رقم پیشنهادی برای شروع این مزایده هزار دلار خواهد بود.آن ها می گویند که با این حال انتظار فروش با رقمی بسیار بالاتر از میزان تعیین شده می رود.

 

"لورا ینتما"مدیر خانه حراج "ناته دساندرز"می گوید :«با وجود گذشت این همه سال،هنوز هم علاقه بسیار زیادی در میان مردم نسبت به هر چیزی که مرتبط با جان کندی و یا ترور او باشد وجود دارد.»

 

قاتل کندی در 22 نوامبر 1963 درست یک ساعت بعد از تیراندازی به رییس جمهور،دستگیر شد.اسوالد دو روز بعد به ضرب شلیک گلوله کشته شد و بنابراین هرگز به پای میز محاکمه نرفت. اما هنوز بر سر این موضوع که آیا او واقعا قاتل رئیس جمهور کندی بوده است یا خیر و اینکه چرا او دو روز بعد از دستگیری کشته شد هنوز سئوالات و تردید های زیادی وجود دارد.

 

یکی از دلایل نبش قبر او در سال 1981 پایان دادن به فرضیه ای بود مبنی بر این که فرد قرار گرفته در تابوت یک مامور اتحاد جماهیر شوروی بوده که هویت اسوالد به او نسبت داده شده است.اما مزایده خانه حراج لس آنجلس تنها به تابوت اسوالد محدود نمی شود.در این حراج ابزاری که برای تدفین جسد او استفاده شده، گواهی مرگ، کارت تبریک عید پاک که او برای برادرش تهیه کرده بود و بخشی از صندلی اتومبیلی که رییس جمهور کندی به هنگام تیراندازی بر روی آن نشسته بود نیز به مزایده گذاشته خواهد شد. 


 


کلید واژه ها: کندی


نظر شما :