رییس سازمان ثبت اسناد: سند مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را داریم

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۳ کد : ۲۱۱۱ از دیگر رسانه‌ها
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران با اشاره به ادعا‌های واهی اماراتی‌ها درباره جزایر سه‌گانه و مباحث مطرح شده پیرامون خلیج همیشه فارس تاکید کرد که «سوابق مالکیتی این جزایر در سازمان ثبت و اسناد کشور وجود دارد و مدارک فارس بودن خلیج همیشه فارس نیز به اندازه کافی موجود است. همه این‌ها دلالت بر این دارد که این جزایر متعلق به ایران است و این ادعا‌ها حواشی بیش نیست».

 

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استنادات تاریخی فارس بودن خلیج‌ همیشه فارس اظهار کرد: اطلاعات و اسناد تاریخی در سازمان ثبت اسناد کشور در این باره موجود است که این خلیج‌ با نام فارس در گذشته‌های دور وجود داشته است. هم‌چنین اسناد مالکیتی که مربوط به جزایر سه‌گانه ایرانی و سواحل آن در اختیار ماست، همه حکایت از این دارد که خلیج ‌فارس از ابتدا خلیج ‌فارس بوده است و این جزایر نیز متعلق به ایران است.

 

معاون رییس قوه قضاییه ادامه داد: سوابق ثبت مالکیتی همه این موارد در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد و همه این‌ها دلالت و حکایت بر این موضوع دارد که خلیج ‌فارس، فارس بوده و همچنین حواشی که در مورد جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مطرح شده است ادعاهایی غیرمستند است که هیچ‌گاه راه به جایی نخواهد برد.

 

وی خاطر نشان کرد: اسناد مالکیتی اهالی که در جزایر سه‌گانه مورد نظر زندگی می‌کنند نیز به نام آن‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک از گذشته صادر شده و وجود دارد. همچنین در بعضی جزایر که فعالیت‌های نفتی در آنجا صورت می‌گیرد مانند جزیره خارک و جزایری که در عرصه فعالیت مناطق آزاد است همه سنددار هستند و تمامی آن‌ها تحت پوشش کاداستر ایران قرار دارد.

کلید واژه ها: جزایر سه گانه


نظر شما :