لاریجانی: از مطهری مقدار کمی شعر باقی مانده است/ مطهری سحرگاهانش را با غزل‌های حافظ می‌گذراند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۷ کد : ۲۱۰۲ از دیگر رسانه‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری شخصیت ذو ابعادی داشت و در فلسفه، کلام و نیز مسائل سیاسی و اجتماعی و گاه مسائل هنری صاحب نظر بود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در نخستین جشنواره تجسمی آئینه مطهر که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با ابراز خرسندی از تولید آثار فاخر درباره شهید مطهری افزود: این کار باعث ماندگاری تفکر می‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از ویژگی‌های مهم شهید مطهری وارستگی و سیر و سلوک معنوی او بود و این خصوصیت هنگامی در فرد ممزوج می‌شود، آن فرد یکه و دارای قابلیت تأثیرگذاری بیشتر در جامعه می‌شود.

 

آقای لاریجانی تصریح کرد: آنچه در سلوک و آثار شهید مطهری می‌توان یافت با آنچه امروز در جامعه است فاصله‌هایی دارد که باید آن را شناخت. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه هنر از شهید مطهری مقدار کمی شعر باقی مانده است، افزود: این شهید حکیم علاقه‌مند شعر به ویژه دیوان حافظ بود به طوری که سحرگاهانش را با غزل‌های حافظ می‌گذراند. آقای لاریجانی گفت: شهید مطهری در مورد حافظ رأی خاصی داشت و این شاعر نامدار را عارف سوخته جانی می‌دانست که همه غزل‌هایش از مشرب عرفانی برخوردار است.

 

وی افزود: شهید مطهری معتقد بود که همه انسان‌ها فطرتا دارای استعداد ذوقی هستند و بالفعل کردن این استعداد بستگی به این دارد که خود انسان و جامعه چقدر تلاش کرده باشد. رئیس مجلس گفت: از نظر شهید مطهری انسان سعادتمند کسی است که همه این استعداد‌ها را بتواند متوازن رشد دهد و جامعه سعادتمند هم باید همین خصوصیت را داشته باشد.

کلید واژه ها: آیت الله مطهری علی لاریجانی


نظر شما :