احمدی‌نژاد: جاعلان نام خلیج‌ فارس هیچ تمدنی ندارند

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۹ کد : ۲۰۴۲ از دیگر رسانه‌ها
رئیس‌جمهور اسلامی ایران با اشاره به تاکید تمامی اسناد تاریخی بر اصالت نام خلیج فارس، گفت: جعل‌کنندگان نام خلیج فارس هیچ فرهنگ و تمدنی ندارند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در جمع مردم جزیره ابوموسی در جنوبی‌ترین نقطه استان هرمزگان با اشاره به صبر و استقامت ملت ایران در برابر تمامی مشکلات، اظهار داشت: ملت ایران همواره در برابر بحران‌ها و فشارهای دشمنان ایستادگی کرده و حرف حق خود را در دنیا به کرسی نشانده است.

 

وی ادامه داد: امروز برای ساختن کشور نیازمند صبر و استقامت هستیم و ملت ایران همانگونه که تاکنون ثابت کرده همچنان استوار در برابر مشکلات خواهد ایستاد.

 

رئیس‌جمهور در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید تمامی اسناد تاریخی بر وجود نام خلیج فارس از هزاران سال پیش تاکنون، بیان داشت: در نامگذاری مناطق مختلف طبیعی فرهنگ و تمدن آن مناطق تاثیر فراوانی داشته و در گذشته که هیچ فرهنگ و تمدنی به جز تمدن ایران وجود نداشته این خلیج، پارس نامگذاری شده و سپس به خلیج فارس تغییر یافته است.

 

احمدی‌نژاد افزود: کشورهایی که هم اکنون در پی مصادره نام خلیج فارس هستند از فرهنگ و تمدنی که بخواهد در برابر ایران عرض اندام کند به هیچ وجه برخوردار نیستند و آن‌ها در گذشته چیزی نداشته‌اند که هم اکنون چنین ادعایی می‌کنند.

 

وی عامل دوم در تائید نام خلیج فارس را حاکمیت آن زمان دانست و تصریح کرد: در گذشته‌های دور هیچ حکومت بزرگی همچون حکومت ایران در منطقه وجود نداشت و تمامی فرهنگ‌ها تحت سیطره حاکمیت ایران بودند و بر این اساس این خلیج فارس نامگذاری شده است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به بازی‌های سیاسی برای جعل نام خلیج فارس، عنوان کرد: آن‌هایی که خلیج فارس را با عنوانی دیگر خطاب می‌کنند اول باید به عقل خود مراجعه کرده و نگاهی به نقشه ایران بیندازند تا بدانند با چه کشور بزرگ و قدرتمندی در حال حرف زدن هستند.

کلید واژه ها: احمدی نژاد خلیج فارس


نظر شما :