افشای مکالمات محرمانه نیکسون

۲۲ آذر ۱۳۸۹ | ۱۸:۰۲ کد : ۴۲ تاریخ جهان
افشای مکالمات محرمانه نیکسون

تاریخ ایرانی: بخشی از نوارهای صوتی منتشر شده از "ریچارد نیکسون"،رییس جمهور پیشین ایالات متحده نشان می‌دهد که وی نظر منفی نسبت به یهودیان، سیاهان و گروه های قومی داشته است.

 

به گزارش واشنگتن پست،این نوارهای صورتی که صحبت‌های نیکسون در آن ها ضبط شده مربوط به مکالماتی می‌شود که او پیش از زمان استعفا، با منشی شخصی خود و ژنرال‌هایی که با آن‌ها در ارتباط بوده،داشته است.این مکالمات اکنون در آرشیو کتابخانه و موزه ریچارد نیکسون قرار گرفته است که چندی پیش باز شد و اسناد ارزشمندی،از جمله 265 ساعت نوار صوتی از وی را در اختیار کاربران گذاشت.

 

نیکسون در یکی از این کاست‌های صوتی که مربوط به 13 فوریه 1973 است،‌در مکالمه‌ای به ژنرال "چارلز دبلیو کالسون" می‌‌گوید:به این نتیجه رسیده‌ام،هر کسی خلق و خوی خاص خود را دارند.نیکسون می افزاید: یهودی‌ها یک جور،ایرلندی‌ها جور دیگر.‌ ایرلندی‌ها نمی‌توانند مشروب بخورند و آنچه همیشه در ارتباط با آن‌ها باید به یاد داشته باشیم این است که آن ها همیشه پست و بدجنس هستند.عملا هر ایرلندی را که می‌شناسم زمانی که مشروب می‌خورد،پست می‌شود.این موضوع بخشی از طبیعت خاص رفتاری آنهاست،به ویژه ایرلندی های واقعی.

 

وی در بخش دیگری از مکالمات خود در این کاست‌های ضبط شده می‌گوید:ایتالیایی‌ها آدم‌های جالبی هستند اما مغزشان آنجایی که می‌بایست قرار گیرد، پیچش در رفته.قسمتی از سخنان وی در مورد ایتالیایی‌ها در نوار قطع شده و کاست  با ابراز عقیده او در مورد یهودیان ادامه پیدا می‌کند.

 

نیکسون می‌گوید:یهودیان شخصیتی خشن و مهاجم و ساینده دارند. او در مکالمه دیگری، به "روزماری وودز"،منشی خود می گوید:"ویلیام راجرز" (وزیرخارجه) می گوید بگذارید که سیاهان آمریکا نقشی در دولت و جامعه داشته باشند و مدعی است که چون سیاهان بدن قوی دارند، به قوی شدن کشور کمک می‌کنند. ولی اگر این حرف هم درست باشد شاید ۵۰۰ سال دیگر کمک‌شان به قوی شدن آمریکا طول بکشد اما اگر بخواهیم یک دوره  50 ساله را در نظر بگیریم فکر می کنم چنین نظری چندان درست نیست.


رییس جمهور وقت آمریکا در مکالمه دیگری با همین منشی‌اش در مورد هنری کیسینجر و سایر وزیران و مقامات یهودی در دولت و شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید:این یهودی‌ها همه‌شان اعتماد به نفس ندارند،مدام می‌خواهند چیزی را ثابت کنند،احساس حقارت می‌کنند،انگار که ما باید دایم به آنها غرامت بدهیم.

 

بخشی از این نوارها که در برگیرنده اظهارات بسیار تند با لحن ضد یهودی از سوی نیکسون و "هنری کیسینجر" ، وزیر خارجه یهودی وقت آمریکا است که در ماه‌های پیش از جنگ "کیپور" سال ۱۹۷۳ بیان شده، مورد توجه بسیار زیاد رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.این نوارها همچنین دیدگاه‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا را در مورد اسرائیل و احتمال کشاندن منطقه به سوی جنگی دیگر، تنها شش سال پس از نبرد «شش روزه» سال ۱۹۶۷ افشا می‌کند.

 

در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ریچارد نیکسون به شدت درگیر ماجرای "واترگیت" بود که سرانجام در اوت ۱۹۷۴ به کناره‌گیری او منجر شد.در روز اول مارس ۱۹۷۳، "گلدا مایر"، نخست‌وزیر وقت اسرائیل برای ملاقات با نیکسون به واشینگتن می‌رود. در مکالمات رسمی منتشره، مایر از نیکسون به خاطر حمایت از خود او و پشتیبانی‌اش از اسرائیل تشکر می‌کند. اما در ادامه همان نوار می‌شنویم که وقتی خانم مایر از اتاق بیرون می‌رود، نیکسون و هنری کیسینجر، که آن زمان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده، شدیداً علیه گلدا مایر حرف می‌زنند و به ویژه درخواست او از آمریکا برای ایجاد فشار بر شوروی را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهند.

 

کیسینجر که خود یهودی است، در این مکالمه به رئیس خود نیکسون می‌گوید :مهاجرت یهودیان شوروی بخشی از سیاست خارجی آمریکا نیست و اگر آنها (شوروی) یهودیان را در اتاق گاز بگذارند، باز این مساله محل نگرانی آمریکا نیست،شاید نگرانی حقوق بشری باشد. نیکسون در پاسخش می‌گوید: می‌دانم. ما که نمی‌توانیم همه دنیا را به خاطر آنها منفجر کنیم.

 

نیکسون که همان شب ناچار بوده ضیافت شامی به افتخار نخست‌وزیر اسرائیل برگزار کند، خود آن را به کنایه و تحقیر، دادن خوراکی به یهودی‌ها توصیف می‌کند و می‌گوید که این خوراک فقط برای یهودی‌هایی است که حامی من بوده‌اند.هر یهودی هم که حامی من نبوده را حذف می‌کنید و نمی‌گذارید بیاید. روشن است؟ پای یکی‌شان هم نرسد.

 

ریچارد نیکسون،سی و هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا، از بیستم ژانویه ۱۹۶۹ تا نهم اوت ۱۹۷۴ در کاخ سفید بود.وی پس از انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری‌اش درحالی که "جرج مک گاورن" را در ۴۹ ایالت از ۵۰ ایالات آمریکا شکست داده بود، درگیر رسوایی شدید واترگیت شد و دومین دوره ریاست جمهوری‌اش ناتمام ماند و پیش از آنکه سنای آمریکا برای نخستین بار در تاریخ آن کشور یک رئیس‌جمهور را برکنار کند، خود استعفا داد.

 

 


کلید واژه ها: نیکسون کیسینجر


نظر شما :