وزیر ارشاد: کتاب «شرح اسم» ۲۴۰ غلط تاریخی و لفظی داشت

۲۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۲۸۷۱ از دیگر رسانه‌ها
وزیر ارشاد دربارهٔ اعتراض داوران جایزهٔ «جلال» به برگزیده نشدن کتاب «شرح اسم» (زندگی‌نامهٔ مقام معظم رهبری) نوشتهٔ هدایت‌الله بهبودی در این جایزه گفت: واقعا این کتاب در حدی نبود که بخواهد در جایزهٔ جلال برگزیده شود.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیدمحمد حسینی دربارهٔ اعتراض داوران جایزهٔ جلال آل‌احمد نسبت به اعلام نتایج این دوره از این جایزه و نادیده گرفته شدن رأی آن‌ها، اظهار کرد: به هر حال ما نظراتمان را اعلام کرده‌ایم.

 

رییس هیأت امنای جایزهٔ جلال در پاسخ به پرسشی دربارهٔ کتاب «شرح اسم» (زندگی‌نامهٔ مقام معظم رهبری) و با اشاره به برخی اعتراض‌ها نسبت به برگزیده نشدن این کتاب در جایزهٔ جلال (با وجود رأی هیأت داوران به این موضوع)، تصریح کرد: در این کتاب اشکالاتی وجود داشت که بعضا به آن اشاره شده است. این کتاب طبق تشخیص هیأت علمی جایزهٔ جلال در حدی نبود که به عنوان کتاب برگزیده و بر‌تر معرفی شود.

 

حسینی سپس به اشکالات گرفته ‌شده در این کتاب توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اولین چاپ این کتاب ۲۴۰ غلط تاریخی و لفظی گرفت و دیگر از غلط‌های محتوایی اثر گذشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهٔ کتاب «شرح اسم» افزود: این کتاب اصلا از وزارت ارشاد مجوز نداشت و در نمایشگاه کتاب شرکت کرد و این یکی از اشکالات «شرح اسم» بود.

 

او در ادامه متذکر شد: به هر حال این‌ها دلایلی بود که کتاب «شرح اسم» به عنوان کتاب برگزیده از سوی هیأت علمی جایزهٔ جلال انتخاب نشد.

 

حسینی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری دربارهٔ اینکه برخی از اعضای هیأت داوران جایزهٔ جلال معتقدند به نظرشان اهمیتی داده نشده و نظر هیأت علمی در انتخاب اثر برگزیده اعمال می‌شود، تأکید کرد: این‌طور نیست. البته در گذشته هم مواردی را داشته‌ایم که هیأت علمی نظر اعضای هیات داوران را تغییر داده است. به هر حال هیات علمی تأییدکننده نهایی هستند و در اکثر جشنواره‌ها هم این هیأت‌های علمی هستند که برگزیدگان نهایی را مشخص می‌کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنم کتاب «شرح اسم» یک بهانه بود؛ وگرنه بحث‌های دیگری در این زمینه مطرح است. 

کلید واژه ها: وزیر ارشاد شرح اسم


نظر شما :