عکس‌های خانوادگی ملکه انگلیس منتشر شد

۰۸ دی ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۱۸ تاریخ جهان
عکس‌های خانوادگی ملکه انگلیس منتشر شد
 

تاریخ ایرانی: مجموعه‌ای از عکس‌های پرتره گرفته شده از الیزابت الکساندرا مری ویندزور، ملکه بریتانیا، به همراه تک تک اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، از جمله شاهزاده مارگارت، خواهر کوچک‌تر او  برای نخستین بار در نمایشگاهی از عکس‌های "مارکوس آدامز" عکاس معروف به معرض نمایش گذاشته شد.

 

به گزارش دیلی تلگراف، در این مجموعه عکس‌های منحصر به فرد، پرتره‌هایی از دو شاهزاده بریتانیا و والدین آنها به نمایش گذاشته شده است که تاریخ آنها مربوط به سال‌های 1926 تا 1959 است.

 

یکی از عکس‌های موجود در نمایشگاه آدامز مربوط به سه سالگی ملکه الیزابت در سال 1929 است که در آغوش  فیلیپ دوک(پدرش) قرار گرفته است. قطعه عکس دیگر گرفته شده مربوط به سه سال بعد، یعنی 6 سالگی ملکه الیزابت است که در کنار خواهر دو ساله خود مارگارت قرار گرفته است. عکس سوم منحصر بفرد این نمایشگاه عکاسی، تصویری از دو شاهزاده کوچک به همراه مادرشان در سال 1940 میلادی است.در این عکس دو شاهزاده یکی 9 ساله و دیگری 14 ساله هستند.

 

آدامز که در سال 1959 فوت کرده است، در سال 1929 اقدام به بازگشایی یک آتلیه عکاسی از کودکان در لندن کرد و خیلی سریع به یکی از مشهورترین عکاسان کودک در لندن تبدیل شد. او برای بی‌حرکت نگه‌داشتن کودکان برای عکاسی، آتلیه خود را پر از اسباب بازی کرده بود. آدامز 95 درصد هنر عکاسی را جنبه روانی آن و تنها 5 درصد باقی مانده را هنر کار کردن با دوربین می‌دانست.

 

اکثر پرتره های آدامز برای تبلیغات و یا کار در مطبوعات به فروش رسیده است و در میان آنها تنها عکس‌های خانواد‌گی ملکه الیزابت و خانواده وی منتشر نشده است.آدامز یک بار در مورد عکاسی از خانواده سلطنتی انگلیس گفت: من از عکاسی با این خانواده بسیار لذت بردم. حتی بیشتر از عکاسی از دیگر خانواده‌ها.آنها خیلی بامزه بودند.

 

 

 

کلید واژه ها: ملکه انگلیس


نظر شما :