شیرازی‌ها تلویزیون‌هایشان را شکستند

۱۴ بهمن ۱۳۵۷
۱۳ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۷۶۲ کاغذ اخبار
شیرازی‌ها تلویزیون‌هایشان را شکستند
در آستانه بازگشت امام خمینی به وطن، مردم در سراسر کشور به جشن و سرور پرداختند و در عین حال خشم خود را از عدم پخش اخبار ورود ایشان از رادیو و تلویزیون پنهان نکردند.

 

رشت- هزاران اتومبیل در خیابان‌های رشت در حالی که چراغ‌های آن‌ها روشن بود به حرکت درآمد. مردم به یکدیگر تبریک گفتند و نقل و شیرینی توزیع کردند. مقارن ظهر پنج‌شنبه بیش از ۱۰۰ هزار نفر تظاهراتی به طرفداری از جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی و مخالفت با دولت بختیار برپا کردند.

 

شیراز- مردم شیراز از ساعت ۹/۵ صبح به دنبال قطع برنامه تلویزیون به خیابان‌ها ریختند. عده‌ای دستگاه‌های تلویزیون خود را شکستند و فریاد زدند: این تلویزیون مردم ایران نیست. این تلویزیون در اشغال ارتش امریکاست. هزاران نفر پیاده و سواره در خیابان‌ها به راه افتادند و بر سر و روی مردم و اتومبیل‌ها نقل و شکلات پاشیدند.

مردم شیراز گروهی از نظامیان را نیز گلباران کردند.

 

رفسنجان- مردم رفسنجان پس از یک راهپیمایی ۲۰ هزار نفری ورود امام خمینی را تبریک گفتند و خواستار تشکیل جمهوری اسلامی و استعفای حسین تجدد، نماینده رفسنجان در مجلس شورا شدند.

 

جهرم- حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم جهرم به راهپیمایی پرداختند و بر روی تانک فرمانداری نامی عکس‌های امام خمینی را نصب کردند. گروهی از نظامیان نیز هنگام شعار دادن مردم را همراهی می‌کردند.

 

رامیان- ساکنان روستاهای رامیان به شهر آمدند و ورود امام خمینی را جشن گرفتند.

 

بابل- مردم بابل بازگشت امام خمینی را جشن گرفتند. تظاهرات علیه دولت و رژیم هر روز در بابل برپا می‌شود. ضمناً نمایشگاه عکس وقایع اخیر کشور تشکیل شد.

 

ساری- همزمان با حضور امام خمینی در بهشت زهرا، هزاران نفر از مردم ساری به گورستان شهر رفتند و از شهدای خود تجلیل کردند.

 

قزوین- روزهای پنج‌شنبه و جمعه مردم قزوین به مناسبت ورود امام خمینی به شادی پرداختند و تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند.

 

امام شهر (شاهرود)- روحانیون امام شهر طی تلگرامی به امام خمینی، ورود ایشان به کشور را تبریک گفتند.

مردم امام شهر و عده‌ای از کارکنان شرکت نفت در حالی که تانکرهای نفت‌کش آن‌ها را همراهی می‌کردند در خیابان‌ها به راه افتادند و به شادی پرداختند.

 

اصفهان- مردم اصفهان ضمن برپایی مجالس شادمانی، دیروز از مسجد مصلی به دنبال برگزاری نماز جماعت به راهپیمایی پرداختند. در میدان شهدا از سوی جامعه روحانیت قطعنامه‌ای در ۸ ماده مبنی بر مخالفت با دولت و لزوم برقراری حکومت اسلامی قرائت شد و مورد تأیید قرار گرفت.

 

مسجد سلیمان- ده‌ها هزار نفر از مردم مسجد سلیمان به هنگام ورود امام خمینی به وطن و قطع گزارش تلویزیونی، به خیابان‌ها ریختند و اتومبیل‌ها با چراغ‌های روشن و بوق زدن‌های ممتد در خیابان‌ها به راه افتادند. بعدازظهر پنج‌شنبه نیز هزاران نفر از مردم مسجد سلیمان ضمن پشتیبانی از امام خمینی، دولت بختیار را غیرقانونی خواندند و عکس‌های خمینی به روی تابلوهای شهر و دیوارهای خیابان‌ها نصب شد.

 

قصر شیرین- روز گذشته هزاران نفر از مردم گیلانغرب با ده‌ها اتومبیل و کامیون و اتوبوس به قصر شیرین آمدند و به همراه مردم این شهر ۱۲ کیلومتر راهپیمایی کردند. در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای از سوی مردم صادر شد.

 

میبد- در پی ورود امام خمینی به وطن چندین هزار اتومبیل و موتورسیکلت در خیابان‌های میبد به راه افتادند و مردم با تظاهرات خود ورود امام را گرامی داشتند.

 

بندرعباس- مردم بندرعباس روز گذشته و دیشب دست به راهپیمایی بزرگی زدند و در پایان قطعنامه‌ای صادر شد که طی آن رژیم حاکم فعلی را غیرقانونی دانستند. طی این قطعنامه همچنین دولت‌های غربی به خاطر حمایت از نظام موجود محکوم شده‌اند و مردم شورای سلطنت، مجلسین رستاخیزی و دولت بختیار را غیرقانونی اعلام کردند. مردم بندرعباس در پایان تشکیل شورای انقلاب و برقراری جمهوری اسلامی را خواستار شدند.

 

از سوی دیگر به مناسبت ورود امام خمینی به وطن گروه کثیری از مردم «خمیر» در یک راهپیمایی بزرگ شرکت کردند و چند تن از سخنرانان پیرامون نهضت ملی سخن گفتند.

 

گزارش خبرنگاران کیهان از شهرهای مشهد، آبادان، مراغه، بروجرد، دامغان، گنبد کاوس، ارسنجان فارس، نطنز، مریوان، بناب، شوش دانیال و آباده حاکی است که مردم این شهرها بازگشت امام خمینی به وطن را گرامی داشته و جشن گرفته‌اند.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: شیراز ورود امام بازگشت امام


نظر شما :