عسگراولادی: به موسوی عرض کردم من و شما هدفمان یکی است

۱۹ دی ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۷۲ از دیگر رسانه‌ها

تاریخ ایرانی: حبیب الله عسگراولادی در مجلس اول نایب رییس بود. سپس با دعوت شهید رجایی به وزارت بازرگانی رفت اما در سال 1362 و در دولت میرحسین موسوی از این سمت استعفا کرد.

 

عسگراولادی در گفت‌و‌گو با ویژه‌‌نامه رمز عبور 5 روزنامه ایران تحت عنوان "جمهوری اسلامی ‌ایران و اقتصاد سیاسی"، در پاسخ به این سوال که چگونه شد که به وزارت بازرگانی رفتید و سپس استعفا کردید، گفت: 6 ماه با آقای موسوی کارمان به خوبی پیش می‌رفت. اما کسانی در اطراف ایشان بودند که مانع می‌شدند ما دو نفر کنار هم در صحنه حضور داشته باشیم. دوباره از آقای موسوی وقت خواستم و مهندس آقازاده را هم دعوت کردم که حضور داشته باشد. در آنجا به حضور آقای موسوی عرض کردم که من و شما هدفمان یکی است منتها شکل برخوردمان با هم متفاوت است، بهتر است که شکل برخوردمان را اصلاح کنیم.اما این مساله محقق نشد.

 

وی تاکید کرد: در آن زمان ما 7 نفر در دولت بودیم که روش‌های ایشان (آقای موسوی) را نمی‌پسندیدیم و تصمیم داشتیم هر 7 نفر از دولت کناره‌گیری کنیم. نامه ای به امام(ره) نوشتیم ولی امام(ره) این تصمیم ما را قبول نکردند و اجازه ندادند.

 

عسگراولادی خاطرنشان کرد: بعد از یک مرحله امام(ره) فرمودند هرکس می‌داند استعفای او ضرری نمی‌رساند مجاز است استعفا کند و من استعفا دادم. حتی این بار دیگه مزاحم رییس جمهور (که رهبر عزیزمان بود) نشدم.ایشان بعدا از من گله کردند که شما برای مشورت نزد من نیامدی و من هم گفتم چون نظرتان این بود که من استعفا ندهم ولی با اجازه امام (ره) این کار را انجام دادم.

 

عسگراولادی با بیان اینکه من کار سیاسی دیگری در رابطه با دولت و نخست وزیری انجام ندادم، گفت: همان وقتی که ما از وزارت بازرگانی و جاهای مختلفی بیرون آمدیم، امام (ره) فرمودند شما مثل ریگ کف جوی برای تصفیه کردن آب هستید و اگر از پنجره وارد نشدید، روزنه‌ای را پیدا کنید و حضور داشته باشید و فعالیت کنید و سفارش‌هایی را در این باب فرمودند.

 


کلید واژه ها: میرحسین موسوی اقتصاد دولتی عسگراولادی


نظر شما :