آمار مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله از جنگ: ۲۲۰ هزار شهید، ‌۴۰۰ هزار جانباز

۰۹ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۳۵۲ از دیگر رسانه‌ها
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران گفت: ۴۰۰ هزار نفر در دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که ۱۰۰ هزار نفر آن، جانبازان شیمیایی بودند.

 

به گزارش حیات، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس در همایش مسوولان و خانواده در دفاع مقدس شرکت گاز مازندران با اشاره به نقش اساسی منبر در انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن در تلاش است همین منبر را از ما بگیرد.

 

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: روز ۳۱ شهریور ماه ۵۹ تمام قدرت‌های جهان علیه قدرت اسلام ایستادند و بیش از ۵۰ کشور جهان در دفاع مقدس و به نفع عراق در مقابل ایران صف‌آرایی کردند.

 

گواهی با بیان اینکه پنج استان ایران به طور مستقیم در جنگ نقش داشتند، ادامه داد: ۱۵ استان ایران به طور متناوب زیر آتش دشمن بود، ۴۰۰ شهر ایران از یک تا صددرصد در جنگ تخریب شد و ۳ هزار روستای ایران در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند.

 

این مسوول همچنین با بیان اینکه ۲۲۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار نفر در دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که ۱۰۰ هزار نفر آن، جانبازان شیمیایی بودند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران همچنین به تقدیم ۳ هزار و ۷۰۰ معلم شهید، ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی شهید، ۲ هزار و ۷۰۰ پزشک و پرستار شهید و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس به قشر خاصی تعلق ندارد و یکرنگی در دفاع مقدس موج می‌زد.

 

گواهی با اشاره به کمک‌های بلاعوض میلیاردی قدرت‌های استکباری به صدام در جنگ با ایران از ایمان به خدا، وحدت ملت و روحیه ایثارگری خانواده‌ها به عنوان عوامل مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اگر امروز این شجاعت و شهامت را کسب کرده‌ایم به دلیل حمایت خانواده‌ها رزمندگان بوده است.

 

این مسوول با تاکید بر اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه، نقش رهبری را دیگر عامل بسیار مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس امام‌(ره) را از نزدیک ندیده بودند، ولی آن قدر به امام (ره) علاقه‌مند بودند که در بررسی ۵۰ هزار وصیت‌نامه شهید به تبعیت از امام‌(ره) و ولی فقیه زمان تاکید شده است.

 

وی تصریح کرد: در هیچ وزارتخانه و اداره‌ای مانند شرکت گاز مازندران برنامه‌های منسجم در برگزاری ایام‌الله‌ها وجود ندارد که این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

کلید واژه ها: شهدای دفاع مقدس


نظر شما :