احمدی‌نژاد: ایرانی‌ها هیچ‌گاه ناسیونالیست نبودند/ نام بردن از ایران، نژادپرستی نیست

۰۱ مهر ۱۳۹۰ | ۲۳:۴۰ کد : ۱۳۲۶ از دیگر رسانه‌ها
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نام بردن از ایران به معنای نژادپرستی نیست، گفت: ایرانی‌ها هیچ‌گاه ناسیونالیسم نبودند و همیشه جهانی فکر کردند و منظور از ایران یک تمدن، اندیشه و فرهنگ انسانی و الهی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول تاریخ منادی عدالت و مهربانی بوده است، اظهار داشت: امروز هر ایرانی در هر کجای دنیا زندگی می‌کند، باید نماد احترام به دیگران، خدمت‌گذاری، عدالت، آزادیخواهی و مهربانی باشد.

 

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: خدا انسان را در چارچوب، قبیله، قوم و نژاد نخواسته است زیرا فطرت و حقیقت انسانی فرا‌تر از نژاد و قبیله است. انسان می‌تواند به جایی برسد که آیینه تمام‌نمای خداوند در روی زمین باشد.

 

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: خدا انسان را خلق کرده تا اولاً انسان خودش را ارتقاء دهد و دوم اینکه در کره زمین زندگی سعادتمند و سرشار از زیبایی، ‌ صلح و امنیت برقرار کند و بهترین انسان‌ها نزد خدا کسانی هستند که در خدمت رفاه، امنیت و کمال جامعه باشند.

 

رییس‌جمهور اضافه کرد: البته در مسیر کمال انسان، شیطان به دنبال گمراهی است و مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهد این است که انسان‌ها را از حقیقت و عظمت وجودی خود غافل کند.

 

احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: ایران قطعه‌ای از کره زمین است که تقریباً در تمام طول تاریخ آن، انسان و روابط انسانی بزرگ شمرده شده است و به خاطر ویژگی‌های برجسته انسانی، انسان‌های بزرگی را تربیت و به بشریت تقدیم کرده است و به همین خاطر نام ایران در طول تاریخ با فرهنگ و تمدن همراه است.

 

رییس‌جمهور ادامه داد: فرهنگ و تمدن ملت ایران به قدری جاذبه داشت که بسیاری از اقوام به دنبال تصرف ایران برآمدند اما قدرت تاثیرگذاری و فرهنگ ایرانیان به اندازه‌ای بزرگ بود که تمام اشغالگران را به رنگ خود درآورده است.

 

احمدی‌نژاد ساختن ایران را مهم‌ترین ماموریت ملت ایران دانست و با تاکید بر اینکه نام بردن از ایران به معنای نژادپرستی نیست، اظهار داشت: ایرانی‌ها هیچ‌گاه ناسیونالیسم نبودند و همیشه جهانی فکر کردند و منظور از ایران یک تمدن، اندیشه و فرهنگ انسانی و الهی است.

 

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: هیچ ملتی در طول تاریخ به اندازه ایرانیان داشته‌های خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نداده است، این در حالی است که مدعیان حقوق بشر حتی برای فروش قطعات هواپیمای مسافربری هزاران شرط سیاسی قرار می‌دهند.

 

رئیس‌جمهور ساختن ایران را قدر‌شناسی از شأن و جایگاه برجسته ملت ایران دانست و گفت: قاطعانه اعلام می‌کنم که هیچ دستاورد علمی و فناوری وجود ندارد که بالا‌تر و دور از دسترس متخصصین ملت ایران باشد.

 

احمدی‌نژاد، الهام‌بخش بودن به جهانیان را مأموریت دیگر ملت ایران دانست و اظهار داشت: اوضاع دنیا آشفته است و ملت‌ها بخاطر ظلم،‌ بی‌عدالتی و تبعیض از آن ناراضی هستند؛ امروز متأسفانه قدرت‌های سلطه‌گر برای ملت‌ها دستور صادر می‌کنند و این موضوعی است که بشریت آن را نمی‌پسندد.

 

وی عدالت را لازمه شکوفایی استعدادهای انسانی دانست و گفت: در نهاد انسان هزاران استعداد الهی وجود دارد که عدالت می‌تواند شرایط و بستر شکوفایی آن را مهیا کند.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند محبت و مهرورزی است، خاطرنشان کرد: ‌ حقیقت عدالت و محبت را کسی می‌تواند پیاده کند که همه وجودش سرشار از محبت و عشق به مردم باشد و خدای متعال چنین فردی را خلق کرده و در اختیار انسان قرار داده است. بدون تردید امام عصر (عج) خواهد آمد و جهان را سرشار از عشق، محبت و عدالت خواهد کرد.

کلید واژه ها: احمدی نژاد ناسیونالیسم ملی گرایی


نظر شما :