سردار باقرزاده: با ۳ هزار میلیارد تومان می‌شد ۲۸۰۰ لشکر را در جنگ تجهیز کرد

۰۱ مهر ۱۳۹۰ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۳۲۲ از دیگر رسانه‌ها
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۳ هزار میلیارد تومانی که در اختلاس اخیر اعلام شده، برابر تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ لشکر در سال‌های پایانی دوران دفاع مقدس است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سیدمحمد باقرزاده با اشاره به این مطلب اظهار داشت: چنانچه می‌خواستیم با ۳ هزار میلیارد تومان اختلاسی که اخیراً اعلام شده است در دوران دفاع مقدس به ویژه در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی لشکرهای رزمی را تجهیز و پشتیبانی کنیم، ۲ هزار و ۸۰۰ لشکر با این اعتبار تجهیز و راه‌اندازی می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۵ به طور متوسط ۴۰ میلیارد تومان از ردیف ۵۰۳۰۴۱ برای بودجه جنگی و عملیاتی هزینه می‌شد، گفت: بر اساس نُرم عملیات پشتیبانی اعم از تولید مهمات، تجهیزات و هزینه‌های جاری عملیاتی با این پول، ۲ هزار و ۸۰۰ لشکر تجهیز می‌شدند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: یکی از اهداف دفاع مقدس و رزمندگان سلحشور ما در کنار ایجاد امنیت نظامی، سیاسی و فرهنگی، ایجاد امنیت اقتصادی بود که برای رشد و شکوفایی کشور عزیزمان امری حیاتی تلقی می‌شد، اما متأسفانه در پرتو امنیت حاصل از خون شهیدان، عده‌ای اینگونه از امنیت ایجاد شده سوء استفاده کردند.

کلید واژه ها: سردار باقرزاده جنگ تحمیلی


نظر شما :