آیت‌الله مهدوی‌ کنی: به بازرگان گفتم دیگر به محراب بر نمی‌گردیم

۱۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۲۵۴ از دیگر رسانه‌ها
خاطرات آیت‌الله مهدوی کنی از اوایل انقلاب از حاشیه‌های جالب دهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری بود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در دهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که دیروز سه شنبه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آیت‌الله مهدوی کنی خاطرات خود از اوایل انقلاب را بیان کرد.

 

مهم‌ترین خاطراتی که از زبان رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان شد به این شرح است:

 

*در زمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنده برای معالجه به لندن رفته بودم و وقتی خبر فوت امام (ره) از رادیو پخش شد، از نزدیک مشاهده کردم که خبرنگاران و اصحاب رسانه عزم خود را برای سفر به ایران جزم کرده بودند تا بتوانند حواشی خبر ارتحال بنیانگذار انقلاب را پررنگ کنند اما با تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اکثر خبرنگاران از سفر به ایران منصرف شدند.

 

*مهندس مهدی بازرگان در اوایل انقلاب خطاب به روحانیت گفته بود: بروید و محراب‌های خود را حفظ کنید که بنده به وی پاسخ دادم شما بودید که در مسجد هدایت از علما خواستید محراب‌ها را ترک کنند، بدانید ما دیگر به محراب بر نمی‌گردیم، البته همچنان پایبند به مسجد و محراب هستیم. (این گفته آیت‌الله مهدوی کنی خنده اعضای خبرگان رهبری را به همراه داشت.)

 

*در اوایل انقلاب در کمیته انقلاب بودم و محافظان بنده اسلحه‌های خود را از ماشین بیرون می‌آوردند، به آن‌ها گفتم چرا اسلحه‌های خود را به مردم نشان می‌دهید، ما هر چه داریم از مردم است و باید با این مردم با محبت برخورد کرد.

 

*در زمان جنگ بنده طی ماموریتی به دزفول رفته بودم، کودکی زیر آماج گلوله به خود جمع شده بود و زمانی که برگشتم، این موضوع را با امام مطرح کردم که ایشان پس از شنیدن این موضوع بسیار گریه کردند.

 

*زمانی که بنده در شورای انقلاب و دولت موقت حضور داشتم، این دولت مستقیما از امام راحل دستور می‌گرفت و ایشان تنها بر کار‌ها نظارت نمی‌کردند، بلکه مسائل را بیان و راهنمایی را انجام می‌دادند و در واقع به صورت جدی وارد میدان می‌شدند.

 

کلید واژه ها: مهدوی کنی بازرگان


نظر شما :