هاشمی‌رفسنجانی: برخی مسائل امنیتی را در خاطرات روزانه‌ام نمی‌نویسم

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۱۶۷ از دیگر رسانه‌ها
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ماهنامه مهرنامه درباره خاطره‌نویسی‌های روزانه‌اش اظهار کرد: خاطرات روزانه‌ام را هر شب در یک صفحه تقویم می‌نویسم، اما مسائل مهمی در کشور هست که هم نوشتن آن‌ها و هم ننوشتن آن‌ها خوب نیست.

 

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: به خاطر مسائل امنیتی و مصلحت کلی کشور نمی‌خواهم در خاطرات روزانه‌ام بنویسم که بعضاً افرادی به آن دسترسی دارند. به همین خاطر این‌گونه مسائل را در یک تقویم کوچک که معمولا همراه من هست، می‌نویسم تا فراموش نشود و هنگام چاپ این خاطرات – البته اگر مصلحت کتمان برطرف شده باشد - تلفیق می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا که بخش‌‌هایی از این گفت‌وگو را نقل کرده، وی همچنین در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگو درباره اینکه چرا در خاطراتش به بازنگری قانون اساسی ـ که در سال ۶۸ به تصویب رسید ـ رد چندانی نیست، گفت: اینکه چرا در خاطرات من ردی از مباحث تغییر قانون اساسی نیست، به خاطر این است که مطرح نمی‌شد. پس از پایان جنگ که امام، اول دستور تدوین سیاست‌های کلی سازندگی را صادر کردند، به این نتیجه رسیدیم که باید رویکردهای قانونی هم در جهت این سیاست‌ها باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که ما قانون اساسی را در کم‌ترین فاصله زمانی پس از پیروزی نوشتیم و در طول ۱۰ سال، تجربیاتی به دست آوردیم که عقل و منطق هم حکم می‌کرد آن تجربیات را در قانون بیاوریم.

                                                   

وی یادآور شد: البته کمی قبل از آن من در‌ نامه‌ای به حضرت امام چند موضوع را برای ایشان نوشتم و گفتم که اگر این موضوعات در زمان شما حل نشود، شاید پس از شما جامعه دچار مشکل شود. یکی از آن موارد بازنگری قانون اساسی بود. امام هم در یک حکم صریح، هم اعضای شورای بازنگری و هم موارد مورد اصلاح را معین فرمودند و این موضوعات بعد‌ها توسط آیت‌الله خامنه‌ای هم تکمیل شد.

 

کلید واژه ها: خاطرات هاشمی رفسنجانی


نظر شما :