لاریجانی: انقلاب مشروطه دچار سرقت سیاسی شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۱۱۸ از دیگر رسانه‌ها
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب مشروطه به دلیل اینکه دچار سرقت سیاسی شد، از مسیر خود منحرف گشت.

 

به گزارش ایرنا، دکتر علی لاریجانی جمعه شب در جمع فعالان صنعت و معدن و تجارت استان قم با اشاره به سالروز انقلاب مشروطه افزود: ایرانیان از صد‌ها سال پیش در ایجاد فضای گذار پیشتاز بودند چیزی که امروز بسیاری از کشورهای منطقه به آن پی برده‌اند.

 

وی ادامه داد: در آن زمان علمای ایران و نجف با تلاش و مجاهدت‌های فراوان توانستند انقلاب مشروطه را در ایران پایه گذاری و مردم را با خود همراه کنند.

 

لاریجانی فکر شیعی را عامل دیگر انقلاب مشروطه دانست و گفت: شیعیان همیشه با جدیت دنبال حق و حقوق خود بودند و این تفکر در انقلاب مشروطه نیز تاثیرگذار بود.

 

وی گفت: بعد از انقلاب مشروطه امام راحل با‌‌ همان فکر نهضت را ادامه داده و انقلاب اسلامی ایران را تاسیس کرده ولی انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف نشده است.

 

لاریجانی گفت: ایران از ۱۰۰ سال پیش از یک بلوغ سیاسی بالایی برخوردار بوده است، ملت ایران بعد از ۳۲ سال مشکلاتی را از بیرون و درون تجربه و با تمام وجود از انقلاب دفاع کردند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان در ابعاد مختلف دنبال این هستند که حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی را متوقف کنند، آن‌ها مرتب سنگ اندازی و ایجاد مشکل می‌کنند ولی کاری از پیش نخواهند برد.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: ملت ایران با اراده قوی و مصمم مشکلات را از پیش روی خود برخواهد داشت.

 

کلید واژه ها: مشروطه لاریجانی


نظر شما :