علی‌ لاریجانی: صوفی‌مآ‌بی‌ها دردی را دوا نمی‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۰۶۵ از دیگر رسانه‌ها
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در بیست و هشتمین یادواره شهدای روستای آسور از توابع شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه باید روی نقاط اصلی تفکر اسلامی متمرکز شد، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی و انس با روحانیت و علما موجب افزایش معرفت و دانش مردم می‌شود، راه حوزه‌های علمیه، ولی فقیه و علما باید دنبال شود اما هر از گاهی چیزهایی به صورت باد در کشور وزیدن می‌گیرد که باید با آگاهی دادن به مردم در برابر آن ایستاد؛ در این روز‌ها نوعی صوفی‌مآبی را مطرح می‌کنند ولی باید بدانند این چیز‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، لاریجانی خطاب به جوانان تاکید کرد: نباید حرف‌های بدلی را پذیرفت؛ تفکر اصیل اسلامی از درون تفکرات عمیق علما، روحانیون و مراجع خارج می‌شود، خطر تفکر التقاطی، دغدغه‌ شهید مطهری بود که جوانان باید به آن توجه کنند، جوانان باید راه شهید باهنر، مطهری و بهشتی را درست و مبتنی بر فکر اصیل اسلامی دنبال کنند. وی گفت: گرته‌برداری از افکار و وصله پینه کردن آن موجب خجالت انسان می‌شود.

 

وی همچنین تاکید کرد: عاملی که موجب عزتمندی ایران می‌شود راه شهداست؛ در دوره‌ دوم خرداد بسیجیان به خشونت متهم می‌شدند و حال اینکه آنان می‌گفتند ما اهل مجاهدتیم، غربی‌ها می‌خواهند بین مجاهدت و زورگویی خلط مبحث کنند ولی باید با آگاهی با این موضوع روبه‌رو شد؛ چرا که آگاهی از مسائل روز مانع از جدی شدن تهدیدات دشمنان می‌شود.

 

وی افزود: در دولت‌های مختلف فراز و فرودهای زیادی داشتیم؛ چه در زمان امام (ره) و چه در زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. نباید فراموش کرد که راهنمایی‌های ولایت فقیه موجب به صحنه آمدن مردم و حفظ استقلال کشور شد، باید آموخت که شهدا در چه راهی گام برداشته‌اند و این راه چه عزتمندی نصیب مردم کرد.

 

کلید واژه ها: علی لاریجانی صفویه


نظر شما :