احمدی‌نژاد: ما پس از صفویه طعم عزت را نچشیدیم/ طی ۴ سال جمعیت ایران ۱۰ میلیون کاهش یافت

۲۹ تیر ۱۳۹۰ | ۲۱:۲۹ کد : ۱۰۶۳ از دیگر رسانه‌ها
رییس‌جمهور پس از رونمایی از مجموعه پنج جلدی «اسنادی از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم» در نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر موضع طلبکاری ما سست شود، دشمنان با آن سابقه سیاه از ما طلبکار می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: این امر یک اقدام تاریخی هدفمند است که چند نتیجه در بردارد. نخستین نتیجه آن، تجربه و تنبه یک ملت است. هنگامی که بخش‌های تاریک یک ملت ورق می‌خورد و شفاف می‌شود موجب تنبه برای یک ملت خواهد شد. پس از صفویه ما تقریبا طعم عزت را نچشیدیم، در دوره مشروطه، ملی شدن نفت و... نسیمی آمد، اما ماندگار نشد و آن چیزی که ثبت شد تحقیر ملت ایران بود.

 

وی ادامه داد: همهٔ هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از جیب ملت ایران و حق وتو، منافع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به جیب دیگران. آنقدر ناجوانمرد هستند که حتی تشکر هم نکردند. نه تنها جبران نکردند، بلکه این حضور و تخریب را دستمایه سلطه بعدی قرار دادند و فقر، عقب‌ماندگی و مشکلات گوناگون را برای ملت ایران به وجود آوردند. ملتی که به اعتراف همه مورخان منصف عالم، بیشترین سهم را در برپایی تمدن و فرهنگ جهان دارد به گونه‌ای که اگر ایرانی‌ها را از تاریخ جهان حذف کنیم چیز قابل ذکری برای تمدن جهانی باقی نمی‌ماند.

 

رییس‌جمهور با طرح این سوال که اگر ملتی غافل شود و از اعمال اراده خود در صحنه‌های گوناگون غفلت کند چه بر سرش خواهد آمد؟ ادامه داد: گمانم این است که آن موقع سیاه‌تر از اکنون بود. آن زمان ارتباطات نبود و اخبار منتشر نمی‌شد و انتشار اخبار روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشید و فرصتی نبود که ملتی از خود دفاع کند.

 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر ملتی قدرتمند نباشد و با اقتدار از حیثیت و تمامیت خود دفاع نکند آن را زیر پا له می‌کنند، کما اینکه کردند و اکنون نیز دارند می‌کنند. برای سیاستمداران نیز یک درس است که اگر خودخواهی، خودپرستی و جهالت بر سیاستمداران یک کشور حاکم شود نتیجهٔ آن ذلت است. با رییس یک کشوری که آمریکا تلاش می‌کند یک قرارداد امنیتی بر او تحمیل کند صحبت می‌کردم و گفتم که اگر آن را امضا کنید نام تو برای ابد در تاریخ با ننگ ثبت می‌شود.

 

وی تاکید کرد: برای یک ملت تجربه است که اگر روزی کسانی بر یک ملت حاکم شوند که منافع شخصی خود را بر صیانت از منافع ملی ترجیح دهند، نتیجه آن متلاشی شدن هویت یک ملت است.

 

رییس‌جمهور نتیجه دیگر این کار تحقیقاتی را مستندسازی مطالبات حق یک ملت و بسترسازی برای احقاق حقوق یک ملت عنوان کرد و گفت: در گذشته اعلام می‌شد که ما طلبکاریم؛ این موضوع را باید در مجامع جهانی با سند اثبات کنیم و اکنون سند در اختیار ماست. اسنادی است که در هر محکمه منصفی قابل قبول است بخصوص در محکمه وجدان عمومی ملت‌ها، طراز ملت‌ها را جابجا می‌کند و مناسبات بین ملت‌ها را تغییر می‌دهد.

 

احمدی‌نژاد جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث توسط مرتکبین و افشای چهره مدعیان را نتایج دیگر این اقدام تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: در نشست اخیر شانگهای صحبتی داشتیم. در جمع‌بندی دوستان گفتیم که حرف‌هایی زده شده و باید بر روی نکتهٔ جدیدی انگشت بگذاریم به این نتیجه رسیدیم که باید این چهره را افشا کنیم.

 

وی با طرح این سوال که دوره برده‌داری را چه کسانی در عالم برپا کردند؟ گفت: شرقی‌ها برپا کردند یا غربی‌ها؟ چندصد میلیون انسان را از خانواده دور کرده و در حقیقت متلاشی کردند. نسل‌های متوالی را نابود کردند. دوران استعمار را چه کسی برپا کرد؟ جنگ اول و دوم را چه کسی راه انداخت؟ دولتی که نمی‌خواهم از آن اسم ببرم و لیاقت اسم بردن هم ندارد ادعا می‌کرد که در تحت سلطهٔ ما آفتاب غروب نمی‌کند، به چه حقی دنیا را غارت می‌کنید؟

 

رییس‌جمهور ادامه داد: حال هنگامی که شرایط عوض شده و چهره‌ها افشا شده، ماسک‌ها را عوض کردند. کسانی که در دوران برده‌برداری‌ و استعمار قتل‌ها و جنایت‌ها را راه انداختند در دوران اخیر نیز غارت‌هایی را سازمان دادند که در تاریخ بی‌نظیر است. من بر اساس اطلاعات تاریخی خود محاسبه کردم کسانی که در جنگ‌های صد سال قبل کشته شده‌اند ۱۰ برابر کل تاریخ قبل از این‌ها است.

 

احمدی‌نژاد افزود: یک ساختار اقتصادی را در دنیا درست کردند و اگر در گذشته حمله می‌کردند اکنون به صورت خودکار غارت می‌کنند. با یک فریبکاری دلار را پول حاکم دنیا کردند. بر اساس برخی گزارش‌ها طی سال‌های اخیر بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار بدون پشتوانه چاپ کردند، کدام غارت در تاریخ به این اندازه بوده است و اکنون می‌خواهند مدعی شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه چهره آن‌ها باید افشا شود و سازوکارهای آنان در هم شکسته شود وگرنه قصه همان، قصهٔ قبلی است، گفت: به گونه‌ای تبلیغات می‌کنند که این ثروت انباشته نتیجه اقدامات خودشان است. علاوه بر آن از طریق سازوکارهای قانونی مانند سیستم بانک جهانی دارند می‌برند. اکنون نیز سیستم بانک دنیا را در دست صهیونیست‌ها درست کردند و همه پول‌ها در بانک‌های آن‌ها است و هزار جور مانع و بهانه درست می‌کنند و خودشان دور هم می‌نشینند و قطعنامه تحریم صادر می‌کنند.

 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: تا این سازوکار‌ها تغییر نکند و اساس شورای امنیت متحول نشود و ساختار پولی و مالی دنیا به هم نخورد، غارت ادامه دارد. غارت مدرن گسترده‌تر از غارت گذشته است. تا زمانی که یک مناسبات عادلانه انسانی در جهان حاکم نشود آش‌‌ همان است کاسه همان.

 

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: اینکه ملت ایران فریاد می‌کند حکومت جهانی با حاکمیت انسان کامل عادل، در حقیقت جایگزین مناسب ارائه می‌دهد.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اسنادی که منتشر شده، گفت: آن‌ها قحطی و مریضی را به ملت ایران تحمیل کردند. بر اساس یکی از گزارش‌ها جمعیت ایران در سال ۱۹۱۶، ۲۰ میلیون نفر بود که در سال ۱۹۲۰ به حدود ۱۰ میلیون رسید و یک کار عمدی بود که ملت ایران را ساقط کنند. البته باور دارم که آن‌ها تنها ملتی که می‌تواند معادلات جهانی را به نفع سایر ملت‌ها عوض کند، ملت ایران می‌دانند. ملت ایران اگر خودش را پیدا کند این بساط را به هم می‌ریزد.

 

وی تدوین مجموعه پنج جلدی «اسنادی از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم» را اقدامی ارزشمند دانست و با تشکر از صاحب‌نظران و پژوهشگران، گفت: این مجموعه ترجمه شده و در تیراژ وسیع چاپ شود. صداوسیما آن را در دستور کار بگذارد و چه اشکالی دارد که در هر بخش خبری سه الی پنج دقیقه تاریخ گفته شود. ترجمه نیز شود که اگر امسال سفر نیویورک رفتیم در یک مراسم آن را رونمایی کنیم.

 

رییس‌جمهور همچنین گفت: وزارت خارجه نیز باید آن را در دستور کار قرار دهد و ستادی را برای پیگیری حقوقی در این زمینه تشکیل دهد. درست است که این دادگاه‌ها نیز برای خودشان است ولی روزی خواهد رسید که ملت ایران تا ریال آخر حقوق خود را از حلقوم دشمنان بیرون می‌کشد.

 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت آگاه و متحد را از بین ببرد، گفت: باید کاری کنیم که این‌ها را از تاریخ بیرون کنیم نه با جنگ، بلکه با پیگیری و آگاهی‌بخشی. پرونده آن‌ها سیاه است، چطور می‌توان به آن‌ها اجازه داد در رقم زدن آینده اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر موضع طلبکاری ما سست شود، آن‌ها با آن سابقه سیاه از ما طلبکار می‌شوند، گفت: از آنجایی که ملت ایران خود را باور و پیدا کرده، ما که نوکر ملت ایران هستیم باید اینگونه اقدامات را به نمایش بگذاریم.

 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه به فضل الهی پیروزی از آن ایران و ملت‌های آزاده است، گفت: سوخت تاریخی آن‌ها به اتمام رسیده است و انرژی لازم را برای جلو رفتن ندارند. امروز دوره اندیشه‌های بلند است. ما موظفیم اندیشه‌های الهی را به جهان معرفی کنیم.

 

کلید واژه ها: احمدی نژاد صفویه جنگ جهانی دوم


نظر شما :